Νέα Ψηφιακή Υπηρεσία στο gov.gr: Συνυπογραφή Εγγράφων μεταξύ Πολιτών και Νομικών Προσώπων
Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της υπηρεσίας «Ψηφιακή βεβαίωση ή συνυπογραφή προτυποποιημένου ιδιωτικού εγγράφου» στο gov.gr. Η νέα αυτή υπηρεσία επιτρέπει στα νομικά πρόσωπα να δημιουργούν έγγραφα που μπορούν να υπογράφονται ψηφιακά από έναν ή περισσότερους πολίτες.
Η υπηρεσία αποτελεί επέκταση των υφιστάμενων εργαλείων ψηφιακής βεβαίωσης και στοχεύει στην καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και στην απλούστευση των συναλλαγών. Η βασική καινοτομία έγκειται στο γεγονός ότι πλέον το νομικό πρόσωπο είναι αυτό που εκκινεί τη διαδικασία, αντί για τον πολίτη.
Η πρώτη εφαρμογή αφορά τον κλάδο των ασφαλιστικών υπηρεσιών, όπου φυσικά πρόσωπα (ασφαλιστές, μεσίτες, πελάτες) θα μπορούν να υπογράφουν ψηφιακά σχετικά έγγραφα. Στο μέλλον, η υπηρεσία αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλους τομείς.
Πώς λειτουργεί η νέα υπηρεσία:
- Το νομικό πρόσωπο δημιουργεί το έγγραφο, το αναρτά στο gov.gr και δηλώνει τους ΑΦΜ των φυσικών προσώπων που πρέπει να υπογράψουν.
- Το έγγραφο εμφανίζεται αυτόματα στη Θυρίδα Πολίτη των φυσικών προσώπων.
- Οι πολίτες συνδέονται στην υπηρεσία «Ψηφιακή βεβαίωση ή συνυπογραφή προτυποποιημένου ιδιωτικού εγγράφου» με τους κωδικούς τους στο TaxisNet και ολοκληρώνουν την υπογραφή.
- Μόλις ολοκληρωθούν όλες οι υπογραφές, το έγγραφο επιστρέφεται στο πληροφοριακό σύστημα του νομικού προσώπου και εκδίδεται.
Κάθε ψηφιακά υπογεγραμμένο έγγραφο αποθηκεύεται στη Θυρίδα Πολίτη και στο Gov.gr Wallet των υπογραφόντων, ενώ φέρει μοναδικό κωδικό επαλήθευσης, QR code και την ηλεκτρονική σφραγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Για να χρησιμοποιήσει την υπηρεσία, ένα νομικό πρόσωπο πρέπει πρώτα να υποβάλει σχετική αίτηση στην Υπηρεσία Συντονισμού Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης. Η υλοποίηση του έργου πραγματοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το ΕΔΥΤΕ.




