Επικίνδυνες υποδομές στη Χαλκιδική εκπέμπουν SOS

ΝΑ ΗΤΑΝ ΜΟΝΟ ΤΑ ΤΡΕΝΑ…
Διαβάσεις κίνδυνος-θάνατος, δρόμοι γεμάτοι προβληματικά σημεία, χωριά που ζουν με το φόβο πλημμύρας, περιοχές απομακρυσμένες από ασθενοφόρα, αλλά και μία γέφυρα… στην Συκιά Χαλκιδικής ακόμη πεσμένη.
Με ένα αιχμηρό σχόλιο …ξεπροβόδισε από τη Χαλκιδική τον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών Στέλιο Πέτσα, η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Κυριακή Μάλαμα.
Η κ. Μάλαμα είχε διάλογο στη Βουλή με τον κ. Πέτσα για την γέφυρα της Συκιάς και ο υπουργός της υποσχέθηκε ότι θα επισκεφθεί το έργο, κάτι που τελικά δεν έκανε.
Η κ. Μάλαμα σχολίασε:
“Πριν από μερικούς μήνες, όταν για πολλοστή φορά φέραμε το θέμα των κακοτεχνιών και των υπόπτων εργολαβιών της γέφυρας της Συκιάς στη Βουλή, ο κύριος Πέτσας δήλωσε δημόσια ότι στην επόμενη παρουσία του στη Χαλκιδική θα πραγματοποιήσει ίδια αυτοψία για να δει το μέγεθος του προβλήματος και να αποτιμήσει την στάση της αρμόδιας αντιπεριφέρειας επί του θέματος.
Χθες, ο κύριος Πέτσας ήρθε στη Χαλκιδική, όμως στη Συκιά δεν επεδίωξε να πάει.
Ίσως γιατί γνωρίζει για την σκανδαλώδη κατάσταση, όμως να είναι βέβαιος ότι, εφόσον, εκείνος δεν έπραξε όσα όφειλε ως αρμόδιος Υπουργός επί του θέματος, θα τα πράξει η επόμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, ελέγχοντας εξονυχιστικά τις συμβάσεις και καταλογίζοντας τις ευθύνες ακέραιες εκεί που πρέπει”.
. Με δεδομένη την τραγωδία των Τεμπών και τις διαχρονικές εγκληματικές παραλείψεις της ελληνικής πολιτείας να εγγυηθεί την ασφάλεια των πολιτών στις μεταφορές, πρέπει να έρθουν στην επιφάνεια όλες οι προβληματικές υποδομές μεταφορών στη χώρα μας.
Το παράδειγμα της Χαλκιδικής είναι χαρακτηριστικό, ιδίως στην οδοποιία, μιας και είναι ένας νομός που τον χειμώνα κατοικούν περίπου 100 χιλιάδες πολίτες και το καλοκαίρι φτάνουν το 1,5 εκατομμύρια καθώς έρχονται τουρίστες και ιδιοκτήτες δεύτερης κατοικίας. Βασικές ελείψεις υπάρχουν στο οδικό δίκτυο σε όλο το δεύτερο πόδι από το ύψος της Γερακινής αλλά και στο πρώτο πόδι μετά την Κασσάνδρα προς Αγία Παρασκευή. Ζητήματα στο οδικό δίκτυο υπάρχει και στον δρόμο Πολύγυρος Αρναία καθώς και Πολύγυρος Ιερισσός που οδηγεί στο Άγιο Όρος και τον διασχίζουν ακόμη και Υπουργοί.
Οδοποιία, αντιπλημμυρικά, ασθενοφόρα
Σοβαρά ελλείμματα ασφάλειας αντιμετωπίζουν καθημερινά οι Χαλκιδικιώτες οδηγοί, αλλά ακόμη και λεωφορεία με μαθητές, στο επαρχιακό οδικό δίκτυο του Νομού. Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της επαρχιακής οδού Πολυγύρου Σάρτης, όπου παρά τις τμηματικές βελτιώσεις, σε πολλά σημεία δεν υπάρχουν καθαρές διαγραμμίσεις, σωστή οδική σήμανση, ασφαλής αποκατάσταση του οδοστρώματος, αλλά και μέριμνα ώστε να μη πλημμυρίζει το οδόστρωμα σε διάφορα σημεία, όπως στην είσοδο του Χαλκιδικιώτη, με κίνδυνο παράσυρσης διερχόμενων οχημάτων. Αντίστοιχα ζητήματα ασφάλειας υπάρχουν στην επαρχιακή οδό Αρναίας Ιερισσού, όπου ουσιαστικά είναι αδύνατη η συνολική χρήση της, αλλά και σε πολλά σημεία του ορεινού όγκου, ενδεικτικά.Την ίδια ώρα, οι αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις ουσίας ξεκίνησαν στο Νομό, μόνο μετά από σοβαρά πλημμυρικά φαινόμενα όπως παλιότερα σε περιοχές του Δήμου Αριστοτέλη. Φυσικά, κι αυτές οι παρεμβάσεις είναι τμηματικές και θα κριθούν στην πράξη, στην επόμενη μεγάλη νεροποντή, καθώς δεν λείπουν τα ερωτηματικά των κατοίκων.
Επικίνδυνο για τους χρήστες του είναι πολλούς μήνες του χρόνου είναι λιμάνια του νομού μας που χρειάζονται συντήρηση. Άλλωστε πολλές φορές οι αλιείς εκπέμπουν ερωτηματικά , για την ασφάλεια μεγάλων σκαφών.
Σε ζητήματα υποδομών υγείας, που συνδυάζονται με την οδοποιία την οποία χρησιμοποιούν τα ασθενοφόρα για διακομιδή ασθενών, οφείλουμε να καταγράψουμε την έλλειψη πρωτοβάθμιας φροντικάδας σε ολόκληρο το παραλιακό μέτωπο και τον ορεινό όγκο του Νομού, ενώ την ίδια ώρα υπάρχουν αποστάσεις χωριών ακόμη και 1μιση ώρα μακριά από το Νοσοκομείο Πολυγύρου
- Αναβαθμίζεται ο οδικός άξονα Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου, στο τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα.
Ένα κομμάτι 12,5 χιλιομέτρων ιδιαίτερα προβληματικό και επικίνδυνο.
Ένα έργο που εκκρεμούσε από το 2010 και μέσα σε τρία χρόνια ωρίμασε και δημοπρατήθηκε. Και ήδη από τον Δεκέμβριο του 2021 έχει παραδοθεί ένα σημαντικό μέρος του. Ενώ το σύνολο του έργου, που προχωράει πιο γρήγορα και από τα χρονοδιαγράμματα, θα παραδοθεί ως το τέλος της χρονιάς.
- Αντίστοιχα, στον κάθετο άξονα Θεσσαλονίκη- Νέα Μουδανιά- Ποτίδαια, έκλεισε μια -πέρα από κάθε λογική- εκκρεμότητα 15 ετών, του επονομαζόμενου «ορφανού χιλιομέτρου». Ήδη από την εβδομάδα πριν το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, ακριβώς όπως είχε δεσμευτεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, παραδόθηκε η διαπλάτυνση του δρόμου.
- Μέσω του Προγράμματος Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας που δημοπρατείται άμεσα, διατίθενται επιπλέον 10 εκ. ευρώ για τη συντήρηση του οδικού δικτύου σε όλο τον νομό,
- *Η βελτίωση του Λιμένα Νέου Μαρμαρά, ένα έργο με προϋπολογισμό 12 εκατ. ευρώ,
- *Το φράγμα Χαβρία. Ένα μεγάλο έργο ύδρευσης, μια επένδυση 85,4 εκατ. ευρώ που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ και μπορεί να καλύψει μόνο του το 33% των συνολικών υδρευτικών και αρδευτικών αναγκών της Χαλκιδικής. Το έργο αναμένεται να έχει προσωρινό ανάδοχο το φθινόπωρο και κατόπιν θα ξεκινήσουν οι εργασίες.
- *Προχωρά και η διαδικασία για την ωρίμανση των μελετών που αφορούν στο Φράγμα Πετρένια.