1 Ιουλίου, 2022
Δελτίο Τύπου Θεσσαλονίκη Κοινωνία

Οι Θεσσαλονικείς αφήνουν το γκάζι για… τις ορθοπεταλιές – Μεγάλη ζήτηση λόγω βενζίνης

«Ορθοπεταλιά» για τα ποδηλατάδικα αποτελεί η ραγδαία αύξηση στην τιμή της βενζίνης, με τους Θεσσαλονικείς να αφήνουν στην άκρη το αυτοκίνητο και να στρέφονται σε οικονομικότερες -και πιο οικολογικές- λύσεις που αντέχει η τσέπη τους.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΟΛΝΑΡΑΣ

Οι επιχειρήσεις πώλησης ποδηλάτων όπως όλα δείχνουν θα συνεχίσουν το καλό σερί που έχτισαν κατά τα δύο χρόνια των περιοριστικών μέτρων, εποχή η οποία απεδείχθη ιδιαίτερα κερδοφόρα για τον συγκεκριμένο κλάδο, αφού για τις ανάγκες του κωδικού «6» δεν ήταν λίγοι εκείνοι οι οποίοι ξόδεψαν λίγες δεκάδες ευρώ για να μπορούν να αιτιολογούν ανέμελα τις εξόδους τους στην απαγόρευση της κυκλοφορίας.

Και με την εκτίναξη της τιμής στη βενζίνη να έχει ζορίσει -σε πανελλαδικό επίπεδο- τους ιδιοκτήτες οχημάτων, στη Θεσσαλονίκη η τάση για την αγορά του ποδηλάτου φαίνεται πως κερδίζει μεγάλο έδαφος, ειδικά για όσους πραγματοποιούν αποστάσεις λίγων χιλιομέτρων.

Ο Θωμάς Κώστας, ιδιοκτήτης ποδηλατάδικου στην περιοχή της Άνω Τούμπας, επισημαίνει στο ThessToday.gr το έντονο ενδιαφέρον που εκδηλώνουν οι Θεσσαλονικείς για το ποδήλατο, χαρακτηρίζοντας τη συγκεκριμένη αγορά ως  «επένδυση». «Τις τελευταίες ημέρες δέχομαι πάρα πολλά τηλεφωνήματα από ανθρώπους που ρωτούν για αγορά ποδηλάτου εξαιτίας της βενζίνης. Λένε χαρακτηριστικά “δουλεύω δύο χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι μου και προτιμώ να αγοράσω ποδήλατο παρά να μετακινηθώ με το αμάξι”», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Και μπορεί στις αστικές ζώνες το ποδήλατο να κατέστη το πλέον αναγκαίο εργαλείο για τη μετακίνηση των πολιτών, ωστόσο η συγκεκριμένη «επένδυση» χρήζει προσεκτικής έρευνας αγοράς. Ο κ. Κώστας επισημαίνει ότι οι τιμές για ένα ποδήλατο που θα χρησιμοποιείται σε καθημερινό επίπεδο κυμαίνονται μεταξύ των 250 με 400 ευρώ, υπογραμμίζοντας τη σημασία για μια καλή αγορά.

«Ένα ποδήλατο που αξίζει τον κόπο να το πάρει κανείς ξεκινά γύρω στα 250 – 260 ευρώ. Ο μέσος αναβάτης αν μπορούσε να φτάσει μέχρι 400 θα ήταν αρκετά ικανοποιημένος, επειδή θα είναι ένα ποδήλατο που θα το χρησιμοποιεί κάθε μέρα. Πρόκειται ουσιαστικά για μια επένδυση», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Υπάρχουν και εκείνοι που φοβούνται να αγοράσουν λόγω του οδικού δικτύου»

Παρά το γενικευμένο ενδιαφέρον που επιδεικνύει μεγάλη μερίδα των κατοίκων, αρκετοί ήταν και αυτοί που δεν προχώρησαν σε αγορά εξαιτίας των σοβαρών προβλημάτων στο οδικό δίκτυο, των ανύπαρκτων -πλην της Νέας Παραλίας- ποδηλατοδρόμων, αλλά και της μηδαμινής οδηγικής παιδείας.

«Η Θεσσαλονίκη δεν είναι προσβάσιμη για το ποδήλατο. Ένα ποδηλατόδρομο είχαμε στην Κ. Καραμανλή και καταργήθηκε. Πολλοί είναι αυτοί που λένε ότι “ειλικρινά θα ήθελα να χρησιμοποιήσω ποδήλατο, αλλά φοβάμαι λόγω του οδικού δικτύου”. Μόνο η παραλία προσφέρεται, αλλά εκείνη κυρίως για βόλτα, δεν είναι για να μετακινηθεί κανείς στη δουλειά του», σημείωσε ο Θωμάς Κώστας, ο οποίος συνεχίζοντας επισήμανε το ενδιαφέρον και για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου.

«Έχουν ανέβει οι τιμές λόγω του μετάλλου» 

Τα… σπασμένα από το κλείσιμο για μία εβδομάδα της Διώρυγας του Σουέζ πληρώνει ακόμη ο κλάδος των ποδηλατάδικων, με τους επιχειρηματίες να βλέπουν αυξήσεις στη χονδρική λόγω των εμπορευμάτων στα μέταλλα, με συνέπεια να καταγράφονται αυξήσεις και στη λιανική.

Ο Χρήστος Κοντόπουλος, ιδιοκτήτης επιχείρησης με ποδήλατα στην περιοχή της Χαριλάου, στη Θεσσαλονίκη, εξηγεί ότι οι προμηθευτές έχουν αυξήσει κατά 15% τις τιμές στη χονδρική, κάτι που οδηγεί στην αύξηση 30 – 40% στη λιανική. «Έχουμε ήδη αυξήσεις και στις τιμές των ποδηλάτων. Δηλαδή, ένα ποδήλατο των 180 ευρώ πήγε στα 200 και ένα των 200 στα 225. Αυτό συμβαίνει επειδή αυξήθηκαν πάρα πολύ τα μεταφορικά, αλλά και επειδή υπάρχει αύξηση στις τιμές των μετάλλων λόγω του ατυχήματος στη Διώρυγα του Σουέζ, που για αρκετές ημέρες είχαν καταγραφεί τεράστιες ελλείψεις σε παγκόσμιο επίπεδο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Νίκος Σουγλέρης, επίσης ιδιοκτήτης ποδηλατάδικου στην περιοχή της Καλαμαριάς, τόνισε στο ThessToday.gr ότι ο Απρίλιος και ο Οκτώβριος είναι «η περίοδος του ποδηλάτη», υπογραμμίζοντας την τεράστια ζήτηση που παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες.

«Η βενζίνη οδήγησε ξανά τον κόσμο στα ποδήλατα. Εκείνοι που δεν είχαν πάρει κατά το lockdown πλέον αναζητούν και κάνουν έρευνα αγοράς για ποδήλατο, ειδικά τώρα, που μπαίνουμε σιγά-σιγά στη σεζόν μας», ανέφερε χαρακτηριστικά, με τον ίδιο να συνεχίζει και να σημειώνει ότι «η ζήτηση στα ποδήλατα είναι πάρα πολύ ανεβασμένη, επειδή κιόλας πλησιάζει και το Πάσχα, οπότε είναι μια καλή συνδυαστική ευκαιρία».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.