8 Νοεμβρίου, 2025
Top News Πολιτική & Οικονομία Χαλκιδική

Σφοδρή Κριτική Μάλαμα στη Βουλή: «Το Υπουργείο κλείνει οριστικά τη ΣΑΕΚ Πολυγύρου – Το νομοσχέδιο οδηγεί σε ημιεξειδίκευση»

Η βουλευτής Κυριακή Μάλαμα κατέθεσε σφοδρή κριτική στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τη «Σύσταση Ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης», κατηγορώντας το Υπουργείο Παιδείας για «διάσπαση δυνάμεων και πόρων» και για την οριστική κατάργηση της ΣΑΕΚ Πολυγύρου στη Χαλκιδική.

 

Δημιουργία Παράλληλων Δομών και Κίνδυνος Ημιεξειδίκευσης

 

Η κ. Μάλαμα τόνισε ότι το σχέδιο νόμου έρχεται να δημιουργήσει τις νέες Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΑΕΚ), τοποθετώντας τες παράλληλα με τις υφιστάμενες Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ), κάτι που οδηγεί σε:

  • Σύγχυση και Γραφειοκρατία στο εκπαιδευτικό σύστημα.
  • Πολυδιάσπαση πόρων στην ήδη υποβαθμισμένη τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση της χώρας.

Η βουλευτής έστρεψε την κριτική της στον βασικό στόχο των νέων Ακαδημιών, δηλαδή τη σύνδεση αποκλειστικά με μεγάλες επιχειρήσεις. Όπως υπογράμμισε, αυτή η σύνδεση δεν προάγει την εξειδίκευση σε έναν κλάδο, αλλά τη «μονοθεματική εξειδίκευση σε μία συγκεκριμένη θέση».

«Όταν τυχόν εκλείψει αυτή η θέση από την συγκεκριμένη επιχείρηση, ο εργαζόμενος πλέον θα είναι μετέωρος. Τα παιδιά οδηγούνται σε μία κατάσταση ημιεξειδίκευσης», δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

ΣΑΕΚ Πολυγύρου: Το Νομοσχέδιο Επιβεβαιώνει το Κλείσιμο

 

Σημαντικό μέρος της ομιλίας αφιερώθηκε στο κλείσιμο της ΣΑΕΚ Πολυγύρου στη Χαλκιδική. Η Κυριακή Μάλαμα κατήγγειλε ότι το Άρθρο 16 του νομοσχεδίου ουσιαστικά επιβεβαιώνει ότι η ΣΑΕΚ δεν πρόκειται να ξανανοίξει, διαψεύδοντας τις υποσχέσεις του κυβερνητικού βουλευτή της Χαλκιδικής.

«Το άρθρο αυτό κάνει τις προϋποθέσεις ακόμα χειρότερες, καθώς προσθέτει κι άλλα κριτήρια για την λειτουργία των ΣΑΕΚ, πέρα από τον αριθμό των μαθητών», επισήμανε η κ. Μάλαμα, θέτοντας ερωτήματα για το αν η περιοχή του Πολυγύρου δεν θεωρείται δυσπρόσιτη και αν το κλείσιμο έγινε για να ανοίξει ενδεχομένως μια Ακαδημία σε συνεργασία με την εταιρεία Ελληνικός Χρυσός.

 

Αδικία στη Διαβάθμιση των Καλλιτεχνικών Σπουδών

 

Τέλος, η βουλευτής έθιξε το ζήτημα της διαβάθμισης των καλλιτεχνικών σπουδών, σημειώνοντας ότι το νομοσχέδιο τις κατατάσσει στο Επίπεδο 5.

«Το επίπεδο 5 αδικεί τις καλλιτεχνικές σπουδές, ιδιαίτερα στα αντικείμενα που δεν θεραπεύονται από την ανώτατη εκπαίδευση, όπως ο χορός», τόνισε η κ. Μάλαμα, ζητώντας από την κυβέρνηση να ανοίξει άμεσα τον φάκελο για την ακαδημαϊκή ολοκλήρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων καλλιτεχνών και καθηγητών ωδείων, μια απάντηση που, όπως είπε, χρωστάει εδώ και χρόνια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *