26 Οκτωβρίου, 2025
Top News Θεσσαλονίκη

Ειδικό Σχέδιο Αντιμετώπισης του Συγκοινωνιακού Φόρτου από τη Διακοπή της Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης

Θεσσαλονίκη, 21 Οκτωβρίου 2025

Συνεδρίασε το Συντονιστικό Συμβούλιο – Ανακοινώθηκαν έκτακτα μέτρα και ενισχύσεις

Οι βάσεις για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου αντιμετώπισης του αναμενόμενου συγκοινωνιακού φόρτου, που θα επιφέρουν στη Θεσσαλονίκη η επικείμενη διακοπή της λειτουργίας του Μετρό από τις 10 Νοεμβρίου για έναν μήνα και η καθαίρεση της μίας γέφυρας του Πανοράματος από τις 29 Οκτωβρίου, τέθηκαν κατά τη σημερινή διευρυμένη συνεδρίαση του Συντονιστικού Συμβουλίου στο Διοικητήριο. Η πρωτοβουλία ανήκε στον Υφυπουργό Εσωτερικών, αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Κωνσταντίνο Π. Γκιουλέκα, με τη συμμετοχή του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, και του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Νίκου Ταχιάου.

 

Δοκιμαστικά Δρομολόγια Μετρό και Επεκτάσεις: Ο Λόγος της Διακοπής

 

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, κ. Κυρανάκης, διευκρίνισε ότι η διακοπή της λειτουργίας του Μετρό, η οποία θα επαναληφθεί για έναν ακόμη μήνα στις αρχές του νέου έτους, είναι επιβεβλημένη για λόγους ασφαλείας και τη σωστή σύνδεση της κύριας γραμμής με την επέκταση προς την Καλαμαριά. “Πρέπει τα δοκιμαστικά δρομολόγια των επτά νέων συρμών που έχουν έρθει να γίνουν απρόσκοπτα. Η γραμμή πρέπει να είναι διαθέσιμη… ώστε όταν ανοίξει το Μετρό να μπορεί να εξυπηρετείται σωστά ο κόσμος”, τόνισε, ζητώντας την κατανόηση των πολιτών.

 

Ενίσχυση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και Νέες Γραμμές

 

Στο πλαίσιο των μέτρων για την ανακούφιση των πολιτών, ανακοινώθηκαν συγκεκριμένες ενέργειες:

  1. Νέα Εναλλακτική Γραμμή ΟΑΣΘ «Μ1»: Θα λειτουργήσει μία νέα, εναλλακτική λεωφορειακή γραμμή του ΟΑΣΘ, η «Μ1», η οποία θα διατρέχει τη διαδρομή του Μετρό (Κωνσταντίνου Καραμανλή, Εγνατίας, Μοναστηρίου). Θα έχει συχνότητα επτά λεπτών της ώρας στις ώρες αιχμής, διάρκεια διαδρομής 40 λεπτά και έντεκα στάσεις συνολικά.
  2. Ενίσχυση Υφιστάμενων Γραμμών: Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, κ. Κωνσταντίνος Ταγγίρης, γνωστοποίησε ότι θα ενισχυθούν με πρόσθετα δρομολόγια οι γραμμές 3Κ, 31 και 39 του ΟΑΣΘ, ενώ θα υπάρξει ενίσχυση και στη γραμμή 58 από τα ΚΤΕΛ.
  3. Εκκίνηση Προαστιακού Σιδηροδρόμου: Ο κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε ότι το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο στην προαστιακή γραμμή του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού με τη Σίνδο πραγματοποιήθηκε και η γραμμή θα ξεκινήσει να λειτουργεί πρόωρα, από τα τέλη Νοεμβρίου. Επιπλέον, δημοπρατείται εντός του επόμενου μήνα το έργο για τον Δυτικό Προαστιακό και τους επτά σταθμούς του βόρειου κλάδου.

 

Τεχνολογία και Οδικές Παρεμβάσεις

 

Ο Υφυπουργός Εσωτερικών, Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας, κάλεσε τους πολίτες να αξιοποιήσουν την εφαρμογή «DRIVE THESS», που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ και τη Google. Η εφαρμογή θα εμπλουτιστεί, ώστε να καθοδηγεί τους οδηγούς στις διαδρομές με τον μικρότερο συγκοινωνιακό φόρτο.

Σε σχέση με την καθαίρεση της μίας γέφυρας του Πανοράματος, ο κ. Ταχιάος διευκρίνισε ότι στην άλλη γέφυρα θα υπάρχουν δύο ανερχόμενες και μία κατερχόμενη λωρίδα για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας κατά την εκτέλεση των έργων.

Τέλος, έγινε δεκτό το αίτημα του Δήμου Καλαμαριάς για ανάληψη της ευθύνης κατασκευής της οδού Πόντου από το κράτος, ένα έργο κρίσιμο για την περιοχή, το οποίο θα εκτελεστεί χωριστά από την εργολαβία του Μετρό.

Ο κ. Γκιουλέκας ολοκλήρωσε τη συνεδρίαση τονίζοντας τη σημασία του συντονισμού όλων των φορέων: “Όλη η πόλη κάθεται σε ένα τραπέζι και συζητάει… Συντονιζόμαστε όλοι μαζί ώστε να βελτιώσουμε την καθημερινότητα του πολίτη με βιώσιμες λύσεις”.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *