“Επαναφέρει με δεύτερη Ερώτησή του στη Βουλή ο Δρ. Μιχάλης Χουρδάκης το έργο του Δυτικού Προαστιακού Θεσσαλονίκης”
Νέα Ερώτηση κατέθεσε σήμερα προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρίστο Δήμα, ο Δρ. Μιχαήλ Χουρδάκης, Βουλευτής Α Θεσσαλονίκης, με στόχο την ενημέρωση για την πρόοδο και τις καθυστερήσεις του έργου του Δυτικού Προαστιακού Θεσσαλονίκης, ένα έργο που έχει καθυστερήσει αρκετά και είναι κρίσιμο για τη δυτική πλευρά της πόλης, η οποία εξυπηρετείται ανεπαρκώς από το υπάρχον συγκοινωνιακό δίκτυο.
Το έργο αυτό αφορά μια περιοχή με μεγάλο πληθυσμό που χρειάζεται επείγουσα βελτίωση στις συγκοινωνιακές υποδομές της, καθώς η υφιστάμενη κατάσταση με τον ΟΑΣΘ είναι αδύνατο να καλύψει τις ανάγκες των πολιτών. Η παρέμβαση ζητά ενημέρωση για την εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας, την υπογραφή της σύμβασης “μελέτης-κατασκευής”, την επικαιροποίηση της
κυκλοφοριακής μελέτης, καθώς και τη συνολική πορεία του έργου.
Μεταξύ άλλων, ο Δρ. Μιχαήλ Χουρδάκης ζητά:
1. Να μάθει αν οι συμμετέχοντες στην αναθεώρηση του έργου έχουν καταλήξει στην τελική διαμόρφωση των προτάσεών τους και έχουν υποβάλει τα Παραδοτέα.
2. Εάν έχει ολοκληρωθεί η επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης και η Ανάλυση Κόστους – Οφέλους.
3. Ποιες είναι οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από το στάδιο Β.ΙΙ και το χρονοδιάγραμμα της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Ο κ. Χουρδάκης καλεί τον Υπουργό να απαντήσει αν έχουν τηρηθεί τα παραπάνω χρονοδιαγράμματα και ποια είναι η ακριβής σημερινή εικόνα της εξέλιξης του έργου, θέτοντας συγκεκριμένα ερωτήματα για τα στάδια του διαλόγου, τις μελέτες και την προετοιμασία της σύμβασης κατασκευής.
Δήλωση Δρ. Μιχαήλ Χουρδάκη:
«Η ανάγκη ολοκλήρωσης του Δυτικού Προαστιακού Θεσσαλονίκης είναι επιτακτική. Εδώ και χρόνια περιμένουμε να δούμε αποτέλεσμα για το έργο αυτό, το οποίο θα ανακουφίσει χιλιάδες πολίτες της δυτικής Θεσσαλονίκης. Η διαφάνεια και η ενημέρωση είναι κρίσιμες, και πρέπει να γνωρίζουμε την ακριβή πρόοδο και τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης.»
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:
Προς: τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρίστο Δήμα
Θέμα: «Εξέλιξη έργου Δυτικού Προαστιακού Θεσσαλονίκης»
Κύριε Υπουργέ,
Επανέρχομαι στο σημαντικό και επιβεβλημένο έργο υψίστης σημασίας για την Θεσσαλονίκη, που έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί εδώ και χρόνια, τον Δυτικό Προαστιακό, καθότι η δυτική πλευρά της πόλης, όπου κατοικεί, φοιτεί και εργάζεται μεγάλο μέρος του πληθυσμού της πόλης, εξυπηρετείται μόνο μέσω του ΟΑΣΘ, με ανεπαρκές και μη ικανοποιητικό συγκοινωνιακό δίκτυο, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των πολιτών, ούτε σε συχνότητα ούτε σε αξιοπιστία. Για αυτό, σε συνέχεια:
α) της υπ. αριθμ. 4877/23.5.2024 Ερώτησής μου προς το Υπουργείο Υποδοχών και Μεταφορών με θέμα: «Δυτικός Προαστιακός Θεσσαλονίκης» 1 ,
β) της υπ. αριθμ. 141474 από 17.06.2024 Απάντησης του τότε Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Σταϊκούρα 2 ,
γ) της υπ. αριθμ. εξ. 4506/24 από 03.06.2024 Απάντησης της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., στην οποία, μεταξύ άλλων αναφέρεται: ….. «Ο ΟΣΕ ως διαχειριστής της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής, ζήτησε το Φεβρουάριο 2024, στα πλαίσια του εν εξελίξει Διαλόγου να εξετασθεί η τεχνοοικονομική εφικτότητα μιας επιπλέον εναλλακτικής προσέγγισης σχεδιασμού του έργου, συγκριτικά με τις εξεταζόμενες έως τώρα λύσεις.
Η υποβολή παραδοτέων 1 ου κύκλου διαλόγου από τους συμμετέχοντες έχει οριστεί για την 1-7-2024, σε συνέχεια παράτασης που αιτήθηκαν, προκειμένου να δοθεί ο αναγκαίος χρόνος για τη διερεύνηση, μελέτη και επεξεργασία της προταθείσας από την Ο.Σ.Ε. Α.Ε., εναλλακτικής προσέγγισης σχεδιασμού του έργου ώστε να καταλήξουν στην τελική διαμόρφωση των προτάσεών τους, και την υποβολή των Παραδοτέων.
Παράλληλα απαιτείται επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης και εκπόνηση Ανάλυσης Κόστους Οφέλους, οι οποίες θα εξετάζουν το σύνολο των ανωτέρω εναλλακτικών λύσεων. Θα ακολουθήσει το στάδιο Β.ΙΙ που περιλαμβάνει την επιλογή βέλτιστης λύσης για το έργο και πρόσκληση υποβολής προσφορών σε όλους τους προεπιλεγέντες συμμετέχοντες, με εκτιμώμενη ολοκλήρωση το τέλος του 2024. Η ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας και η υπογραφή της σύμβασης “μελέτης-κατασκευής” αναμένεται εντός του 2025, με προβλεπόμενο χρόνο κατασκευής 4 έτη. 3 » και με δεδομένη την αναγκαιότητα άμεσης υλοποίησης του έργου, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1) Έχουν καταλήξει οι συμμετέχοντες στην τελική διαμόρφωση των προτάσεών τους και έχουν υποβάλει τα Παραδοτέα;
2) Έχει ολοκληρωθεί η επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης και εκπονήθηκε η Ανάλυση Κόστους Οφέλους;
3) Έχει ολοκληρωθεί το στάδιο Β.ΙΙ, που είχε εκτιμώμενη ολοκλήρωση το τέλος του 2024;
4) Ποια είναι η εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας και της υπογραφής της σύμβασης “μελέτης-κατασκευής”;
5) Έχει αλλάξει κάτι ως προς τα ανωτέρω δηλωθέντα από την ΕΡΓΟΣΕ χρονοδιαγράμματα;




