Top News Ελλάδα Κοινωνία

Στις 9 Απριλίου η «πρεμιέρα» για το πασχαλινό καλάθι Σε στάση αναμονής ακόμη η αγορά ενόψει Πάσχα!

Επιμέλεια: Κορίνα Ζολλά

– Εντατικοί έλεγχοι για να συγκρατηθούν οι τιμές
– Οι 4 στους 10 περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα…

Είκοσι σχεδόν μέρες απομένουν για το Πάσχα και σταδιακά η αγορά αρχίζει να κινείται σε εορταστικούς ρυθμούς. Οι λαμπάδες έχουν ήδη βγει στις βιτρίνες και τα νοικοκυριά δειλά δειλά άρχισαν να κάνουν τον προγραμματισμό τους για τα πασχαλινά ψώνια.

Για μια ακόμη χρονιά όμως τα πράγματα για τους περισσότερους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, δεν είναι εύκολα, κάτι που σημαίνει ότι θα μπει «κόφτης» στις αγορές, οι οποίες θα περιοριστούν στα απολύτως απαραίτητα, με το μεγαλύτερο μέρος του διαθέσιμου εισοδήματος να κατευθύνεται στο πασχαλινό τραπέζι και τα βαφτιστήρια.

Προς το παρόν βέβαια οι καταναλωτές περιορίζονται σε έρευνα αγοράς, γεγονός που δημιουργεί ανασφάλεια και στους εμπόρους, οι οποίοι θα περιμένουν μέχρι τελευταία στιγμή για να δουν πώς θα κινηθεί ο τζίρος των καταστημάτων τους.

Στάση αναμονής όμως τηρούν νοικοκυριά και κρεοπώλες και για την τιμή του πατροπαράδοτου οβελία, με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για αύξησή της σε σχέση με πέρυσι!

Πάντως, η κίνηση… παραδοσιακά παρατηρείται τη Μεγάλη Εβδομάδα, όταν και θα καταβληθούν το «Δώρο Πάσχα» (μέχρι Μεγ. Τετάρτη) και οι όποιες άλλες οικονομικές ενισχύσεις.

Το «καλάθι του Πάσχα»

Την ίδια ώρα, τα αρμόδια υπουργεία ξεκινούν αυστηρούς ελέγχους και συντονισμένες προσπάθειες για συγκράτηση των τιμών ενόψει Πάσχα. Μάλιστα, στις 9 Απριλίου αναμένεται να τεθεί σε ισχύ το «Καλάθι του Πάσχα», το οποίο θα διαρκέσει έως και το Μεγάλο Σάββατο 19 Απριλίου και θα περιλαμβάνει αρνί, κατσίκι, τσουρέκι, πασχαλινά σοκολατένια αυγά και σοκολατοειδή προϊόντα.

Επιπλέον, αναμένεται η απόφαση και για το «καλάθι του Νονού», που θα περιλαμβάνει κατηγορίες προϊόντων όπως πασχαλινές λαμπάδες – παιχνίδια, επιτραπέζια / παζλ, παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ (παιχνίδια μίμησης), βρεφικά παιχνίδια, φιγούρες δράσης, παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας (π.χ. παιχνίδια με τουβλάκια), οχήματα/τηλεκατευθυνόμενα, ηλεκτρονικά παιχνίδια, αθλητικά παιχνίδια (π.χ. μπάλες, παιδικές μπασκέτες και τέρματα), λούτρινα, μουσικά παιχνίδια, σοκολατένια αυγά και αντίστοιχα προϊόντα (προαιρετικά).

Στενή συνεργασία…

Σε στενή και διαρκή συνεργασία βρίσκονται τα Υπουργεία Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ενόψει της πασχαλινής περιόδου.

Όπως επιβεβαιώθηκε, κατά τη διάρκεια πρόσφατης σύσκεψης στο ΥΠ.Α.Α.Τ. βασικός στόχος είναι η προστασία του καταναλωτή και η στήριξη της ελληνικής παραγωγής, μέσα από στοχευμένες ενέργειες που αποτρέπουν αδικαιολόγητες ανατιμήσεις και φαινόμενα αισχροκέρδειας.

Η πλειοψηφία δυσκολεύεται…

Κρίσιμο ωστόσο παραμένει το ζήτημα της συμπεριφοράς του καταναλωτή ενόψει του Πάσχα, καθώς – όπως μετέδωσε το ΑΠΕ – έρευνες αποτυπώνουν αλλαγές τόσο στις καταναλωτικές, όσο και στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων. Συγκεκριμένα, μεγάλες επιπτώσεις στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών έχουν οι ανατιμήσεις των προϊόντων καθημερινής χρήσης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα ετήσιας έρευνας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών που διεξήχθη στο Ερευνητικό Εργαστήριο Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών υπό την επιστημονική ευθύνη του διευθυντή του ερευνητικού εργαστηρίου καθηγητή Γεωργίου Μπάλτα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 93% δηλώνει ότι δυσκολεύεται οικονομικά εξαιτίας των αυξημένων τιμών στο σούπερ μάρκετ. Επίσης, οι καταναλωτές κυρίως στρέφονται σε φθηνότερες και λιγότερες αγορές. Οι 4 στους 10 δηλώνουν ότι περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα προϊόντα. Σχεδόν ένας στους δέκα καταναλωτές δηλώνει ότι δεν μπορεί να αγοράσει ούτε τα στοιχειώδη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *