Τέλος στις Παραπλανητικές Προσφορές στα Σούπερ Μάρκετ: Νέοι Κανόνες από τον Μάρτιο

Επιμέλεια: Αναστασία Δεκάκη
Από τις αρχές Μαρτίου, οι καταναλωτές θα δουν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζονται οι προσφορές και οι εκπτώσεις στα σούπερ μάρκετ. Ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας, που υιοθετείται από την Ελλάδα, στοχεύει στην εξάλειψη των παραπλανητικών πρακτικών και στην ενίσχυση της διαφάνειας.
Συμφωνα με τις νεες αλλαγες:
Οι εκπτώσεις και οι προσφορές θα υπολογίζονται με βάση τη χαμηλότερη τιμή του προϊόντος τις τελευταίες 30 ημέρες στο συγκεκριμένο κατάστημα, και όχι με την “επίσημη έκπτωση” του προμηθευτή.
Προσφορές όπως “1+1 δώρο” ή “2+1 δώρο” δεν θα μπορούν να ισχύουν όλο το χρόνο, αλλά για περιορισμένο διάστημα (έως το 1/3 του έτους).
Τα προϊόντα σε πολυσυσκευασίες θα πρέπει να διατίθενται και μεμονωμένα, ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να συγκρίνουν τις τιμές.
Ο κώδικας στοχεύει στο να κάνει πιο ξεκάθαρες τις προσφορές και εκπτώσεις, ώστε ο καταναλωτής να γνωρίζει ακριβώς ποια είναι η αρχική τιμή του προϊόντος.
Οι αλλαγές ξεκινουν:
- 6 Μαρτίου: Ανακοίνωση του εμπλουτισμένου Κώδικα Δεοντολογίας.
- 17 Μαρτίου: Έναρξη εντατικών ελέγχων για την εφαρμογή του Κώδικα.
ΟΙ αλλαγες αυτές εχουν ως στοχο:
Να προστατευτούν οι καταναλωτές από παραπλανητικές πρακτικές.
Να ενισχυθεί η διαφάνεια και ο ανταγωνισμός στην αγορά.
Να μπορούν οι καταναλωτές να συγκρίνουν τις τιμές και να κάνουν πιο ενημερωμένες επιλογές.
Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές:
- Να συγκρίνουν τις τιμές των προϊόντων πριν αγοράσουν.
- Να ελέγχουν την τιμή αναφοράς των προϊόντων σε προσφορά.
- Να προσέχουν τις προσφορές που ισχύουν για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Πρόστιμα
Οι ποινές για τις επιχειρήσεις που παραβιάζουν τον κώδικα θα φτάνουν έως και 1,5 εκατ. ευρώ, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης, ενώ σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο θα μπορεί να διπλασιαστεί.