Γρηγόρης Τασιος: «Χρειάζεται αλλαγή της ελληνικής κουλτούρας στο θέμα των διακοπών»
Ο Γρηγόρης Τάσιος στο 1ο Ελληνογερμανικό Φόρουμ Τουρισμού
Το 1ο Ελληνογερμανικό Φόρουμ Τουρισμού πραγματοποιήθηκε στην πόλη του Βόλου, με την πρωτοβουλία του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου. Στο Φόρουμ συμμετείχαν Γερμανοί tour operators, οι οποίοι γνώρισαν τη δυναμικότητα των τουριστών επιχειρήσεων και συζήτησαν για τις προοπτικές που υπάρχουν στην περιοχή, μετά μάλιστα από τις φυσικές καταστροφές που έπληξαν ολόκληρη τη Θεσσαλία. Η κατάσταση στον επιχειρηματικό κόσμο του τουρισμού είναι σίγουρα μουδιασμένη λόγω του πλήγματος του Daniel.
Στα πλαίσια του Ελληνογερμανικού Φόρουμ Τουρισμού, οι Γερμανοί tour Operators γνώρισαν τις ομορφιές της περιοχής, πηγαίνοντας βόλτα με το τρενάκι του Πηλίου στις Μηλιές και μετά στη Βυζίτσα για παραδοσιακό φαγητό και στη συνέχεια κρουαζιέρα στον Παγασητικό με μια παραδοσιακή σκούνα, με στάσεις στην πολυφωτογραφημένη Τζάστενη και στην Νταμούχαρη, όπου γυρίστηκε η ταινία Mamma Mia, γεμίζοντας με εικόνες και γεύσεις και κάνοντας μπάνιο ακόμα και με συννεφιά.
Ο Γρηγόρης Τάσιος στο 1ο Ελληνογερμανικό Φόρουμ Τουρισμού
Ο Γρηγόρης Τάσιος Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων της Χαλκιδικής και Πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού – Πολιτισμού του Ελληνογερμανικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, συμμετείχε στο Ελληνογερμανικό Φόρουμ Τουρισμού, και μάλιστα με τις δηλώσεις του αναφέρθηκε στη δυναμική της Θεσσαλίας, στις προκλήσεις που δέχεται ο κλάδος του τουρισμού αλλά και στην επιτακτική ανάγκη να υπάρξουν αλλαγές ώστε ο τουρισμός να γίνει ελκυστικός και βιώσιμος.
Συγκεκριμένα,
«Η Θεσσαλία μπορεί να αποτελέσει ένα πρότυπο μοντέλο τουριστικού προορισμού, προσφέροντας ένα πλούσιο τουριστικό προϊόν με μια διαφορετικότητα. Η επέκταση του πτητικού έργου στο αεροδρόμιο της Αγχιάλου μπορεί να φέρει και μαζικότητα και να υπάρχει και όφελος για την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας»
Ένα άλλο τουριστικό μοντέλο
Για τον ίδιο, το μεγάλο στοίχημα είναι η τιμολογιακή πολιτική, έτσι ώστε να γίνει ελκυστικός ο κάθε προορισμός. Το πρόβλημα εξάλλου της μη αποπληρωμής των οφειλών από Γερμανούς tour Operators, που εμφανίστηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, είναι πια παρελθόν. «Το κόστος λειτουργίας στον τουρισμό είναι δυσβάσταχτο στην Ελλάδα. Μια ισορροπία “τρόμου»” στο να μπορέσεις να είσαι ανταγωνιστικός και να κοστολογήσεις την παροχή σου, που δημιουργεί και συμπεριφορές υπερβολικής τιμολόγησης, που ευτυχώς η αγορά τις αυτορρυθμίζει»
Σύμφωνα με τον Γρηγόρη Τάσιο, χρειάζεται μία συνολική αλλαγή εκ βάθος της ελληνικής κουλτούρας, η οποία περιορίζεται σε πολύ συγκεκριμένες ημερομηνίες τον χρόνο για να κάνει διακοπές, γεγονός που φυσικά δεν βοηθά και δεν εξυπηρετεί την μείωση των τιμών. Όπως ο ίδιος δήλωσε: «Άλλες εθνικότητες κάνουν διακοπές και σε άλλες εποχές στην Ελλάδα, τον Μάιο και τον Σεπτέμβριο. Θα πρέπει να υπάρξει μια αλλαγή του μοντέλου στις σχολικές διακοπές, των αδειών του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα. Ή για παράδειγμα οι συνταξιούχοι δικαιούχοι κοινωνικού τουρισμού να μην πηγαίνουν στην υψηλή περίοδο. Έτσι θα μπορέσουν να αντιμετωπιστούν φαινόμενα υπερπληθυσμού ή υπερτουρισμού και να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο», επισημαίνει.
Μάλιστα, ο Γρηγόρης Τάσιος έχει μιλήσει πολλές φορές για τα προβλήματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες στον κλάδο του τουρισμού, το σταθερά αυξημένο λειτουργικό κόστος, τον υπερτουρισμό, καθημερινές δυσκολίες, αλλά έχει αναφερθεί και πιο συγκεκριμένα για τις ανάγκες που έχει η Χαλκιδική σαν τουριστικός προορισμός. Ακόμη, έχει επισημάνει πολλές φορές την ανάγκη να αρχίσει μια σειρά από πρωτοβουλίες, τόσο από τους επιχειρηματίες του κλάδου αλλά και από το κράτος, ουσιαστικά για να «αντέξει» ο τουρισμός στη χώρα μας. Όπως έχει δηλώσει ο ίδιος στο παρελθόν «απαιτείται συνεργασία φορέων, της αυτοδιοίκησης, των επιχειρηματιών και του πολίτη»