21 Απριλίου, 2024
Απόψεις Κοινωνία Πολιτική & Οικονομία

Π. Γεωργιάδης: Σε θετική κατεύθυνση τα τέσσερα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας

  • Αν και σε σωστή κατεύθυνση, τα μέτρα δεν είναι επαρκή κι άργησαν χαρακτηριστικά να εφαρμοστούν, καθώς η αισχροκέρδεια έχει αποτυπωθεί με στοιχεία εδώ και πολλούς μήνες  

    Τα τέσσερα νέα μέτρα κατά της ακρίβειας, που ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας σχολίασε μιλώντας στην ΕΡΤ o Παναγιώτης Γεωργιάδης, εκπρόσωπος Τύπου του Ινστιτούτου Καταναλωτών (Νέο ΙΝΚΑ). «Εμείς κρίνουμε ότι τα μέτρα κινούνται σε θετική κατεύθυνση» επεσήμανε, αλλά στη συνέχεια κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «έχουν αργήσει να ληφθούν οι σχετικές πρωτοβουλίες» θυμίζοντας πως «εδώ και τρία χρόνια εκπρόσωποι του Ινστιτούτου Καταναλωτών και Καταναλωτικών Ενώσεων και εσείς οι δημοσιογράφοι αποτυπώνετε σε ρεπορτάζ που κάνετε την ακρίβεια, την αισχροκέρδεια, τον πληθωρισμό απληστίας. Πολλά από αυτά τα στοιχεία, ειδικά για τα βρεφικά γάλατα, τις πάνες, τα απορρυπαντικά, είναι γνωστά στο υπουργείο Ανάπτυξης ήδη από το καλοκαίρι του 2023 και γι αυτό επιβλήθηκαν τα δύο μεγαλύτερα πρόστιμα τον Σεπτέμβριο σε δύο εταιρείες που ελέγχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς στον τομέα των απορρυπαντικών».

    Όπως ανέφερε «το πλαφόν είναι στο μικτό περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα, αλλά δεν μπορεί να παρέμβει η ελληνική κυβέρνηση στην τιμή που θα εισαχθεί το προϊόν από το εξωτερικό». Εξήγησε πως «οι τιμές είναι ακριβές γιατί η ελληνική αγορά είναι μικρή. Συνεπώς μεγάλες εταιρείες, πολυεθνικοί κολοσσοί δεν ενδιαφέρονται τόσο πολύ να είναι ανταγωνιστικοί ως προς τις τιμές, δηλαδή να πουλούν με χαμηλό περιθώριο κέρδους».

    Πότε θα φανούν διαφορές στο ράφι
    Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Γεωργιάδη, για την εφαρμογή των τεσσάρων μέτρων κατά της ακρίβειας και τα προϊόντα που αφορούν «μην ξεχνάμε ότι αυτές οι παρεμβάσεις, τα μέτρα θα ισχύσουν από το Μάρτιο γιατί έχει δοθεί μια περίοδος προσαρμογής που είναι εύλογο γιατί έχουν τιμολογηθεί αυτά τα προϊόντα. Από την άλλη έχουμε πολύ υψηλό ποσοστό ΦΠΑ σε συγκεκριμένα προϊόντα, σε συγκεκριμένες κατηγορίες σε σχέση με τις ευρωπαϊκές υπόλοιπες χώρες».

    Ιδιαίτερα επεσήμανε πως «όταν υπάρχουν σε συγκεκριμένους τομείς προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, συμπαρασύρουν τις τιμές προς τα κάτω, ενώ αντίστοιχα αναγκάζονται και οι πολυεθνικές εταιρείες τα επώνυμα προϊόντα να τα έχουν σε φθηνότερη τιμή. Όταν δεν υπάρχει πολύ μεγάλο ποσοστό διείσδυσης προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, μπορούν και πουλούν ανεξέλεγκτα».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.