10 εκατ. ευρώ στη Χαλκιδική
Υπεγράφη Η Σύμβαση Βελτίωσης Του Λιμένα Αλιευτικών Σκαφών Ν. Μαρμαρά
Το έργο αφορά στην ολοκλήρωση και βελτίωση του λιμένα Νέου Μαρμαρά στη Σιθωνία Χαλκιδικής
Μειοδότης για την ολοκλήρωση και βελτίωση του λιμένα αλιευτικών σκαφών Νέου Μαρμαρά Χαλκιδικής αναδείχθηκε η Αρχιμήδης ΑΤΕ, μετά από μία περιπετειώδη διαγωνιστική διαδικασία που κράτησε σχεδόν ενάμιση χρόνο. Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε τον Νοέμβριο του 2021 και σε αυτόν συμμετείχαν υποβάλλοντας προσφορές συνολικά έξι υποψήφιοι: (κατά σειρά μειοδοσίας) Λατομική ΑΤΕ, Sicap ATE, Αρχιμήδης ΑΤΕ, Έλικα ΑΤΕΕ, Τεχνική Εταιρεία Χριστόφορος Δ. Κωνσταντινίδης, Άκτωρ.
Καθώς οι προσφορές της Λατομικής (με έκπτωση 26,06%) και της Sicap (με έκπτωση 21,98%) απείχαν σημαντικά από τις υπόλοιπες προσφορές, τους ζητήθηκε να αιτιολογήσουν τις προσφορές τους. Μετά από την παροχή των αιτιολογήσεων, η επιτροπή του διαγωνισμού ανέδειξε προσωρινό μειοδότη τη Λατομική, ενώ αποφάσισε τον αποκλεισμό της Sicap από τη διαγωνιστική διαδικασία. Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία του διαγωνισμού, η Λατομική, αν και προσκλήθηκε, δεν προσήλθε τον Σεπτέμβριο του 2022 για την υπογραφή του συμφωνητικού και ως εκ τούτου κηρύχθηκε έκπτωτη. Η εταιρεία υπέβαλε ένσταση, η οποία απορρίφθηκε.
Ανάδοχος η Αρχιμήδης ΑΤΕ
Τον περασμένο Φεβρουάριο, η επιτροπή του διαγωνισμού κάλεσε την Αρχιμήδης, ως δεύτερο στον διαγωνισμό μειοδότη, για την ολοκλήρωση του έργου. Η εταιρεία αποδέχθηκε με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις και βάσει της προσφοράς που υπέβαλε στο διαγωνισμό (με έκπτωση 13,15%) και απέστειλε τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Στις αρχές του μήνα η επιτροπή του διαγωνισμού έδωσε το πράσινο φως και πριν από λίγες μέρες η Γενική Γραμματεία Υποδομών ανέδειξε την Αρχιμήδης ΑΤΕ ως ανάδοχο του έργου, έναντι 10.421.949,16 ευρώ, πλέον ΦΠΑ.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Το έργο αφορά στην ολοκλήρωση και βελτίωση του λιμένα Νέου Μαρμαρά στη Σιθωνία Χαλκιδικής, που αποτελεί τον κυριότερο λιμένα αλιευτικών σκαφών της χερσονήσου Σιθωνίας και εξυπηρετεί σημαντικό αριθμό αλιευτικών σκαφών διαφόρων μεγεθών. Η κατασκευή των έργων κρίνεται αναγκαία για τον ασφαλή ελλιμενισμό των αλιευτικών σκαφών που κατά κύριο λόγο εξυπηρετούνται στον λιμένα. Με την ολοκλήρωση των έργων, η δυναμικότητα του λιμένα θα είναι της τάξης των 80 επαγγελματικών αλιευτικών σκαφών, εκ των οποίων τα 55 είναι παράκτιας αλιείας και τα 25 σκάφη μέσης αλιείας.