22 Φεβρουαρίου, 2024
Τουρισμός Χαλκιδική

Η ακρίβεια δημοφιλών προορισμών φέρνει τουρίστες σε Ιερισσό και Ουρανούπολη…

Ένα (εν μέρει τυχαίο) ντόμινο έχει ιδιαίτερα ευνοήσει φέτος τις περιοχές του Δήμου Αριστοτέλη, σε συνδυασμό με τις τουριστικές κινήσεις Δήμου και των τοπικών φορέων  Στο 95% η πληρότητα τον Αύγουστο – σε πολύ καλό επίπεδο

Τυχαία συγκυρία ή απόδοση καρπών; Σε τι οφείλεται η φετινή παρουσία τουριστών σε περιοχές του Δήμου Αριστοτέλη όπως η Ιερισσός και η Ουρανούπολη; Φαίνεται ότι οι δύο αυτοί παράγοντες συνδυάστηκαν, ώστε τη φετινή σεζόν να δούμε ανθρώπους να κινούνται, όχι μαζικά αλλά τουλάχιστον αισθητά, στο κέντρο της πόλης που τα προηγούμενα αλλά και τα παλιότερα χρόνια νέκρωνε.

Κι ενώ κοινός τόπος όλων είναι ότι… ο τόπος μας δεν θα γίνει ποτέ διεθνούς φήμης τουριστικός προορισμός, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως δεν μπορεί να λειτουργήσει ως «κέντρο» για σύντομες αποδράσεις σε όλη τη Χαλκιδική με αφετηρία την Ιερισσσό ή ως στάση ενός ελληνικού ή διακρατικού ταξιδιού Ελλήνων, Βαλκάνιων και Τούρκων.

Γιατί στην Ιερισσό;
Σε αυτό το ερώτημα ακριβώς εκλήθη να απαντήσει η εφημερίδα μας που έκανε έρευνα γύρω από το ζήτημα. Αρχικά μεσα από το ρεπορτάζ επιβεβαιώθηκε  ότι το φετινό καλοκαίρι «έχουμε λεωφορεία, το βλέπουμε κι εμείς ότι οι πληρότητες στα ξενοδοχεία είναι αυξημένες κυρίως από τον οργανωμένο τουρισμό που έρχεται».

Η αυξημένη κίνηση αποδίδεται κυρίως στην παρουσία πολυμελών γκρουπ από την Ελλάδα, που επιλέγουν την Ιερισσό αλλά  και την Ουρανούπολη καθώς και τα Νέα Ρόδα ως προορισμό για συνολική εκδρομή στη Χαλκιδική αλλά και στη Θράκη. Τουριστικά πρακτορεία, ΚΑΠΗ αλλά και σύλλογοι έχουν εμφανιστεί στην περιοχή, ενώ υπάρχουν και μεμονωμένοι ξένοι τουρίστες, κυρίως της μίας βραδιάς ως στάση ξεκούρασης.

Φέτος τον Αύγουστο,  οι πληρότητες στα ξενοδοχεία της περιοχ΄χης θα κλείσουν στο 95%, ποσοστό ιδιαίτερα ικανοποιητικό σε σχέση με το παρελθόν.

Στους επιχειρηματίες της περιοχής υπάρχει η εκτίμηση ότι φέτος περιοχές του Δήμου Αριστοτέλη μπήκαν  στον τουριστικό χάρτη, εκμεταλλευόμενες ένα θετικό ντόμινο εξελίξεων, καθώς οι περισσότεροι δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί της χώρας μας έχουν ακριβύνει αρκετά, γι’ αυτό οι τουρίστες… αναγκαστικά γνωρίζουν κι άλλους τόπους. «Αυτό μας βολεύει» δεν κρύβουν πάντως, μιλώντας σχηματικά, αλλά το στοίχημα είναι οι τουρίστες να περάσουν όμορφες εμπειρίες στην περιοχή, ώστε αφενός να γίνουν πολλαπλασιαστές του τουριστικού προϊόντος διαφημίζοντάς το, αφετέρου να την επισκεφτούν ξανά στο μέλλον. Πλέον οι περιοχές του Δήμου Αριστοτέλη που διαθέτουν αμούδες, είναι ανταγωνιστικές στο οικονομικό κομμάτι value for money (σχέση ποιότητας-τιμής) αλλά δεν μπορούν να πιάσουν εύκολα ανθρώπους που θα ξοδέψουν πολλά χρήματα. Άυτό συμβαίνει διότι δεν υπάρχουν πολυτελή ξενοδοχεία και εστιατόρια πολύ υψηλής γαστρονομίας, ικανά να αποτελέσουν δέλεαρ για πλούσιους επισκέπτες.

Κρατήστε τους… μη φύγουν

Για να μην είμαστε αχάριστοι, εκτός από την ευνοϊκή συγκυρία, υπήρξαν συγχρόνως προωθητικές τουριστικές κινήσεις από τον Δήμο Αριστοτέλη και προσωπικά τον Δήμαρχο Στέλιο Βαλιάνο καθώς και των φορέων. Οι τουριστικές περιοχές του Δήμου Αριστοτέλη φέτος μπήκαν για τα καλά στον χάρτη τουριστικού προϊόντος.

Τύχη ή ικανότητα, όπως κι εάν έχει, η πραγματικότητα είναι μία: περισσότεροι τουρίστες από το παρελθόν επισκέφτηκαν φέτος Ιερισσό, Νέα Ρόδα, Αμουλιανή και Ουρανούπολη κι είναι στο χέρι επαγγελματιών, φορέων κι αυτοδιοίκησης, να αποτελέσουν καλούς οικοδεσπότες, ώστε η φετινή εξαίρεση να βρει συνέχεια του χρόνου. Η δουλειά του Δήμου και των τοπικών φορέων του τουρισμού είναι να κρατήσουν τον κόσμο και να μείνει ευχαριστημένος καθώς και η περιοχή να αποκτήσει μόνιμη τουριστική κουλτούρα πχ με την ύπαρξη καταστημάτων που να πωλούν αναμνηστικά, μικρά δωράκια κι άλλα τουριστικά προϊόντα με την περιοχή να αποκτά το δικό της μπραντ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.