21 Απριλίου, 2024
Top News Ελλάδα

Πρόβλημα για μποτιλιαρίσματα στην Χαλκιδική η αύξηση του οδικού τουρισμού 

Εκτίναξη του οδικού τουρισμού το α΄ τετράμηνο – Η εικόνα ανά μεθοριακό σταθμό, οι οποίοι τα καλοκαίρια στενάζουν λόγω πολύωρων καθυστερήσεων

Την ώρα που οι προκρατήσεις στα ξενοδοχεία και οι αεροπορικές θέσεις καταδεικνύουν πως οδεύουμε σε νέο ιστορικό ρεκόρ εσόδων και αφίξεων, ο οδικός τουρισμός δείχνει από τους πρώτους μήνες του έτους να επανακάμπτει άκρως δυναμικά, χαρίζοντας χαμόγελα αισιοδοξίας στους ανθρώπους του κλάδου, ειδικά της Βόρειας Ελλάδας.

Είναι χαρακτηριστικό πως στο α΄ τετράμηνο του έτους έναντι του περσινού, οπότε και καταγράφηκε σημαντική διολίσθηση των οδικών αφίξεων, στο σύνολο της χώρας η αύξηση αγγίζει το 85,1%/+768 χιλ. οδικές αφίξεις. Συνολικά τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2023 καταγράφηκαν 1,7 εκατ. διεθνείς οδικές αφίξεις, έναντι 902 χιλ. της περιόδου Ιανουαρίου- Απριλίου 2022.

Αξίζει να σημειωθεί πως τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους έναντι του περσινού η αύξηση στον οδικό τουρισμό έφτασε στο 76,6%, με τις διεθνείς αφίξεις να διαμορφώνονται σε 564.386, όταν τον αντίστοιχο μήνα του 2022 ήταν 319.564. Τα στοιχεία προκύπτουν από το πιο πρόσφατο στατιστικό δελτίο του INSETE Intelligence, που αφορά την περίοδο του πρώτου τετραμήνου του έτους που διανύουμε.

Κύριος αιμοδότης για τη Βόρεια Ελλάδα

Όπως όλα δείχνουν, η χώρα μας φέτος, όχι άδικα, έχει την τιμητική της, καθώς συμπεριλαμβάνεται στην πρώτη τριάδα των πιο δημοφιλών προορισμών για τους Γερμανούς, στην πεντάδα των πιο προσιτών προορισμών για τους Βρετανούς, ενώ οι Αυστριακοί, με μέσο προϋπολογισμό ταξιδιού τις 3.000 ευρώ, έχουν συμπεριλάβει την Ελλάδα στους top προορισμούς τους. Όσο για τους Αμερικανούς, έχουν κάνει εντυπωσιακή επανεμφάνιση. Η ταξιδιωτική κίνηση από τις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 129,6% σε 86,5 χιλ. ταξιδιώτες μέσα στους πρώτους μήνες του έτους.

Ωστόσο η Βόρεια Ελλάδα βασίζεται κατά κύριο λόγο στον οδικό τουρισμό και εν πολλοίς στους Βαλκάνιους, που πέρυσι έστρεψαν το ενδιαφέρον τους σε άλλες περιοχές, για την πρόσβαση των οποίων δεν χρησιμοποίησαν τα οχήματά τους. Φέτος, σύμφωνα με τις αφίξεις των πρώτων μηνών αλλά και τις προκρατήσεις ξενοδοχείων, η εικόνα δείχνει πως αντιστρέφεται. Μάλιστα οι Βαλκάνιοι και δη οι Ρουμάνοι ξεκίνησαν να κάνουν κρατήσεις δωματίων πολύ νωρίτερα έναντι άλλων ετών, ευελπιστώντας προφανώς πως θα επιτύχουν καλύτερες τιμές.

Κομβικός ο ρόλος των χερσαίων πυλών εισόδου, όπου υπάρχουν πολύωρες καθυστερήσεις

Την ώρα που η κινητικότητα δημιουργεί αισιοδοξία, οι ξενοδόχοι της Βορείου Ελλάδας δεν παύουν να καυτηριάζουν τις καθυστερήσεις που αντιμετωπίζουν τους καλοκαιρινούς μήνες όσοι αποφασίσουν να διέλθουν από τις χερσαίες πύλες της χώρας μας.

Όπως επισημαίνουν, «ο ρόλος των χερσαίων πυλών εισόδου είναι κομβικός για τον οδικό τουρισμό της χώρας και ειδικά της Βόρειας Ελλάδας», ενώ παράλληλα εκφράζουν τους φόβους τους πως δεν αποκλείεται Βαλκάνιοι τουρίστες να στραφούν προς άλλες περιοχές ή ακόμη και άλλες τουριστικές αγορές, καθώς «είναι αδιανόητες οι πολύωρες καθυστερήσεις που αντιμετωπίζουν».

«Δεν είναι δυνατόν», όπως λένε, «οι τουρίστες να περιμένουν τέσσερις και πέντε ώρες στα σύνορα, αντιμετωπίζοντας ένα ατελείωτο μποτιλιάρισμα. Κινδυνεύουμε να χάσουμε τουρίστες με υψηλότερα βαλάντια, που εκ των πραγμάτων μπορούν να ταξιδέψουν με άλλα μέσα προς άλλες περιοχές ή και άλλες χώρες. Είναι κρίσιμο να στελεχωθούν, άμεσα, με επιπλέον προσωπικό οι συνοριακοί σταθμοί της χώρας, ιδίως οι πολυσύχναστοι, ούτως ώστε να εισέρχονται οι επισκέπτες με ταχύτητα και ασφάλεια και να μην επαναληφθούν φαινόμενα καθυστερήσεων, που μόνο αρνητικές εντυπώσεις δημιουργούν για τη χώρα μας».

Πόσοι πέρασαν στο τετράμηνο τα σύνορα

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της αυξημένης κινητικότητας είναι η περίπτωση των Τούρκων που έφτασαν οδικώς στη χώρα μας. Φέτος στο διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου προς τη χώρα μας ταξίδεψαν 212.577 Τούρκοι έναντι 61.125 το αντίστοιχο περσινό διάστημα, καταγράφοντας αύξηση 247%, που αποτελεί και τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο έναντι των άλλων χωρών.

Η μεγαλύτερη, πάντως, αύξηση σε απόλυτες διαφορές καταγράφεται από τη Βόρεια Μακεδονία, κατά +267 χιλ./+114%, και καταγράφηκαν 500 χιλ. οδικές αφίξεις. Ακολούθησε η Βουλγαρία με την αύξηση να ανέρχεται σε +218 χιλ./+82,7%, με 481 χιλ. οδικές αφίξεις. Η αύξηση από την Αλβανία ανήλθε σε +131 χιλ./+38,1% και οι οδικές αφίξεις διαμορφώθηκαν σε 476 χιλ.

Κατά το εξεταζόμενο διάστημα, όλοι οι μεθοριακοί σταθμοί κατέγραψαν αύξηση, με εξαίρεση αυτόν της Δοϊράνης. Ειδικότερα, ο μεθοριακός σταθμός των Ευζώνων σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση σε απόλυτες διαφορές κατά +198 χιλ./+128% και οι οδικές αφίξεις ανήλθαν σε 353 χιλ., ενώ ακολούθησε ο μεθοριακός σταθμός των Κήπων που σημείωσε αύξηση κατά +125 χιλ./+234% κι έτσι οι οδικές αφίξεις έφτασαν τις 179 χιλιάδες.

Η μεγαλύτερη αύξηση σε ποσοστιαίες διάφορες καταγράφεται στον σταθμό του Αγ. Κωνσταντίνου όπου την αναφερόμενη περίοδο οι οδικές αφίξεις διαμορφώθηκαν σε 16 χιλ. καταγράφοντας αύξηση +14 χιλ./+558%. Αντίθετα, στον σταθμό της Δοϊράνης καταγράφηκε μείωση σε -19,1%/ -10 χιλ. και καταγράφηκαν 43 χιλ. αφίξεις.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.