Mήπως πρέπει να δούμε την ιστορία του τόπου αλλιώς;
Γράφει ο Χρήστος Δημητριάδης
Σαφώς και αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στους φορείς του τόπου μας που κατάφεραν να ξεπεράσουν τους τοπικισμούς και σε τουριστικό επίπεδο να πουλήσουν το προϊόν ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ. Άλλωστε αποτελεί το καλύτερο brand name του τόπου. Εκεί που δεν έχει γίνει μια ενιαία προσπάθεια είναι η ενοποίηση της ιστορίας και του πολιτισμού της Χαλκιδικής μας.
Άλλωστε έχει ανοίξει μια κουβέντα αναφορικά με το ότι θα πρέπει η Χαλκιδική εκτός από τον ήλιο και την θάλασσα αλλά και την πλούσια γαστρονομία της, να προσφέρει και άλλες εναλλακτικές τους τουρίστες. Εκεί είναι που έχει ρόλο η τοπική ιστορία καθώς και η πολιτιστική μας κληρονομία. Άλλωστε η Χαλκιδική είναι μια περιοχή που όπου σκάψεις κάτι θα βρεις αναφορικά με τον αρχαίο της πλούτο….
Όλος αυτός ο πολιτισμός αλλά και η ιστορία της κάποια στιγμή θα πρέπει αφενός να ενοποιηθεί και αφετέρου να αποτελεί κοινό σχεδιασμό ώστε να ενταχθεί στο τουριστικό μας προϊόν.
Βέβαια πάνω σε αυτό το κομμάτι χρειάζεται να γίνουν και άλλες προσπάθειες. Για παράδειγμα θα πρέπει οι Δήμοι της περιοχής μας να δημιουργήσουν μικρά θεματικά ιστορικά μουσεία τα οποία θα είναι προσβάσιμα τους καλοκαιρινούς μήνες στους τουρίστες ενώ τον χειμώνα θα μπορούν να συντηρούνται από τα τις σχολικές εκδρομές όχι μόνο των ιδρυμάτων της Χαλκιδικής αλλά και όλης της Χώρας!!!
Θα μπορούσε για παράδειγμα ένα τέτοιο μουσείο να γίνει στην Νέα Ποτίδαια του Δήμου Νέας Προποντίδας, μια περιοχή με πλούσια ιστορία αλλά και τουριστικό προϊόν που θα πρέπει να αναβαθμιστεί περισσότερο. Σήμερα έρχεται και η τεχνική νοημοσύνη που μπορεί να βοηθήσει στην δημιουργία smart ιστορικών μουσείων με digital δυνατότητες και μεταφράσεις σε όλες τις γλώσσες του κόσμου…
Γενικά θα πρέπει κάποια στιγμή να αφήσουμε τα ταμπού αλλά και τις δικαιολογίες και να σηκώσουμε τα μανίκια για δουλειά και φυσικά να βάλουμε μπρος τις διαδικασίες για την επόμενη μέρα στην Χαλκιδική μας!!!