Γ. ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ: Αλλάζουν όλα για την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων!
Τα τρένα θα… σφυρίξουν ξανά μόνο υπό συνθήκες απόλυτης ασφάλειας
Δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό, περαιτέρω προσλήψεις προσωπικού, αλλαγές σε προσοντολόγιο και εκπαίδευση προανήγγειλε χθες ο Υπ. Επικρατείας
Μοιραία η απουσία καθολικού συστήματος τηλεδιοίκησης
• «Μόνο υπό συνθήκες απόλυτης ασφάλειας θα γίνει η επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου στη χώρα», διαβεβαίωσε χθες ο Υπουργός Επικρατείας, την ώρα που τόσο στα Γιάννενα όσο και σ’ όλη τη χώρα ήταν σε εξέλιξη μαζικά συλλαλητήρια για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.
Η Κυβέρνηση κινείται με γοργά βήματα, προκειμένου να κλείσει τις «πληγές» που προκάλεσε η αξιοσημείωτη αδιαφορία την οποία έχει επιδείξει εδώ και πολλά χρόνια το Κράτος για το περιορισμένο ούτως ή άλλως δίκτυο των τρένων της χώρας μας, προωθώντας μέτρα τα οποία θα έπρεπε να έχουν ληφθεί νωρίτερα ώστε να αποφευχθεί η πρόσφατη τραγωδία.
Μεταξύ άλλων, ο Γιώργος Γεραπετρίτης προανήγγειλε ενίσχυση του αριθμού των σταθμαρχών σε κάθε σταθμό, περαιτέρω προσλήψεις προσωπικού, αλλαγές στο προσοντολόγιο και την εκπαίδευση και αυστηρότερο πλαίσιο για τις δολιοφθορές. Ο υπουργός παραδέχθηκε ότι αν υπήρχε ένα καθολικό σύστημα τηλεδιοίκησης των τρένων δεν θα θρηνούσαμε σήμερα νεκρούς και ανέφερε ότι η οδύνη θα οδηγήσει στην κάθαρση.
Τα μέτρα στα τρένα
Την ίδια στιγμή χθες, που τα συλλαλητήρια για την τραγωδία των Τεμπών ήταν σε εξέλιξη σε όλη τη χώρα, ο Υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ο οποίος ανέλαβε και το χαρτοφυλάκιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, διαβεβαίωνε ότι μόνο υπό συνθήκες απόλυτης ασφάλειας θα γίνει η επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στον απόηχο του μοιραίου δυστυχήματος, ο κ. Γεραπετρίτης παρουσίασε τα μέτρα και τα βήματα που θα γίνουν τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι θα είναι υποχρεωτική η παρουσία δύο σταθμαρχών σε κάθε σταθμό, ενώ επισήμανε ότι θα υπάρξει μείωση μεταφορικού έργου. «Επιθυμία μας είναι ο σιδηρόδρομος να επανεκκινήσει το συντομότερο δυνατό χρόνο. Ενδεχομένως και έως το τέλος του μήνα», σημείωσε, ενώ περιγράφοντας το πλαίσιο μείωσης του μεταφορικού έργου, έκανε λόγο για μείωση συρμών – δρομολογίων ή και μείωση σταθμών που θα σταματά το τρένο.
Απαιτείται προσωπικό…
Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι είναι προφανές ότι απαιτείται περισσότερο και πιο εξειδικευμένο προσωπικό στον σιδηρόδρομο. Όπως είπε, την τελευταία δεκαπενταετία υπήρξε σημαντική μείωση λόγω των μνημονίων και ενός μαζικού κύματος συνταξιοδοτήσεων, λόγω των οποίων προέκυψε μεγάλο πρόβλημα ειδικά την τελευταία τριετία. Έγιναν γρήγορες κινήσεις με περίπου 200 άτομα που προσήλθαν με δελτίο παροχής υπηρεσιών (μπλοκάκι) και εφόσον ολοκληρωθεί το σχήμα θα προσέλθουν επιπλέον 217 άτομα, σημείωσε, εκ των οποίων 36 σταθμάρχες, ενώ έχουν δρομολογηθεί και νέες προσλήψεις για την εύρυθμη λειτουργία του συγκοινωνιακού έργου.
Οι συγκεκριμένες προσλήψεις έγιναν προκειμένου να μην υπάρχουν καθυστερήσεις και για να καλυφθούν άμεσες ανάγκες, με τον κ. Γεραπετρίτη να εξηγεί ότι οι σταθμάρχες με το μπλοκάκι πέρασαν από τη σχετική εκπαίδευση για να αναλάβουν καθήκοντα.
Αλλαγές στην εκπαίδευση
Εξάλλου, θα υπάρξουν αλλαγές και στο προσοντολόγιο για τους σταθμάρχες, λόγω και των αυξημένων τεχνολογικών δυνατοτήτων που θα απαιτούνται, ενώ θα επαναξιολογηθούν οι ήδη υπηρετούντες ως σταθμάρχες, όπως τόνισε χθες ο Υπουργός Επικρατείας. Ο κ. Γεραπετρίτης αν και δήλωσε ότι δεν επιχειρεί συμψηφισμούς, σημείωσε ότι την περίοδο 2015-2019, δηλαδή επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, έγιναν μόλις 24 προσλήψεις, εκ των οποίων 13 σταθμάρχες.
Καταλήγοντας, προανήγγειλε ότι θα αξιολογηθεί εκ νέου το πλαίσιο εκπαίδευσης προσωπικού, καθώς και ότι θα κατατεθεί διάταξη που θα προβλέπει αυστηρότερο πλαίσιο ως προς τις δολιοφθορές, τις κλοπές και τις καταστροφές στο δίκτυο, ενώ ανέφερε ότι θα δρομολογηθεί η σύσταση του εθνικού οργανισμού διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών δυστυχημάτων.
Θα είχε αποφευχθεί…
Ως προς το δυστύχημα στα Τέμπη, ο Υπουργός Επικρατείας τόνισε ότι είναι μια πρωτοφανής εθνική τραγωδία που μας σημάδεψε όλους και σημείωσε ότι «η οδύνη αυτή θα πρέπει να βρει μία κάθαρση». Ζήτησε επίσης συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης για το ότι δεν κατέστη εφικτό να αποτραπεί το δυστύχημα.
Όπως ανέφερε, τρία επίπεδα ασφάλειας δεν τηρήθηκαν στα Τέμπη και παραδέχθηκε ότι με ένα πλήρες, καθολικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα, θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία. Ο κ. Γεραπετρίτης σημείωσε ότι το τρένο μπήκε σε λανθασμένη γραμμή χωρίς να υπάρξει αντίδραση και από την πλευρά της αμαξοστοιχίας. «Δεν τα λέω αυτά για να τονίσω το ανθρώπινο λάθος. Υπήρξαν πλημμέλειες στην ανθρώπινη διαχείριση, αλλά αν είχαμε ένα πλήρες, καθολικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα, θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία», υπογράμμισε. Τέλος, ανέφερε ότι θα υπάρξει πλαίσιο στήριξης των οικογενειών των θυμάτων που θα ανακοινωθεί σύντομα και το οποίο θα περιλαμβάνει όλα τα ζητήματα και όχι μόνο αποζημιώσεων.