30 Νοεμβρίου, 2022
Επιχειρηματικότητα Κοινωνία

Το «καλάθι του νοικοκυριού» και στα σούπερ μάρκετ της Χαλκιδικής

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

Το «καλάθι του νοικοκυριού» και  στα σούπερ μάρκετ της Κομοτηνής

«Τουλάχιστον κάτι είναι και αυτό» λένε οι κάτοικοι που βλέπουν συνεχώς τις τιμές σε αγαθά να ανεβαίνουν και να δυσκολεύονται να βγάλουν τον μήνα

Πρεμιέρα την προηγούμενη Τετάρτη για το «καλάθι του νοικοκυριού» μέσω του οποίου προβλέπεται η συγκράτηση των τιμών σε βασικά αγαθά, που καταναλώνονται από τους Έλληνες. Έτσι και στα μεγάλα μάρκετ της Κομοτηνής αντίκρισαν οι πελάτες κανείς το διακριτικό σε ορισμένα προϊόντα που λέει «καλάθι του νοικοκυριού». Συζητώντας με κάποιους καταναλωτές, όλοι όπως ήταν αναμενόμενο έχουν παρατηρήσει τις αυξήσεις που υπάρχουν σε βασικά αγαθά και πως πλέον δυσκολεύονται να βγάλουν τον μήνα. Σε συνδυασμό με τις τιμές στην ενέργεια οι τσέπες των πολιτών “πονούν” όλο και περισσότερο και λένε ότι το «καλάθι του νοικοκυριού» ως εγχείρημα, τουλάχιστον «κάτι είναι και αυτό». Βέβαια πρέπει να τονιστεί ότι δεν πρόκειται για νέες μειωμένες τιμές. Απλώς στόχος της κυβέρνησης είναι ο “έλεγχος τη ακρίβειας”, δηλαδή των ανατιμήσεων με λίγα λόγια. Πρέπει να σημειωθεί ότι συνολικά πρόκειται για 51 προϊόντα και σε αυτά τα προϊόντα θα γίνει η προσπάθεια για συγκράτηση των τιμών.

Για ποια σούπερ μάρκετ είναι υποχρεωτικό
Όπως προβλέπεται στην Υπουργική Απόφαση, οι επιχειρήσεις υπεραγορών τροφίμων και άλλων προϊόντων που ασκούν δραστηριότητες λιανικής πώλησης (super markets) με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90.000.000 ευρώ ετησίως, υποχρεούνται να αποστέλλουν στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων κατάλογο καταναλωτικών προϊόντων («καλάθι του νοικοκυριού») που είναι απαραίτητα για αξιοπρεπή διαβίωση, όπως αναφέρει η σχετική απόφαση.

Ο κατάλογος με τα προϊόντα θα δηλώνεται κάθε εβδομάδα και συγκεκριμένα κάθε Τετάρτη στις 09:00.

Η αποστολή του καταλόγου προϊόντων για τις επιχειρήσεις που είναι υπόχρεες αποστολής στοιχείων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-katanalotis, θα γίνεται μέσω της ίδιας πλατφόρμας ενώ για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις, η αποστολή των καταλόγων γίνεται με λίστα στην ηλεκτρονική διεύθυνση gen-sec@mindev.gov.gr. Στόχος του μέτρου είναι η διασφάλιση χαμηλών τιμών για μια ομάδα προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, που καθορίστηκαν από το υπουργείο ενώ κάθε επιχείρηση σούπερ μάρκετ θα επιλέγει αυτόνομα τους κωδικούς των προϊόντων που θα εντάσσονται στο καλάθι και τις τιμές τους.

Ο κος Γεωργιάδης, ο αναπληρωτής υπουργός Νίκος Παπαθανάσης, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, ο διοικητής της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) Χαράλαμπος Μελισσινός και ελεγκτές της ΔΙΜΕΑ, επισκέφθηκαν χθες πρώτη μέρα εφαρμογής του μέτρου για το «καλάθι του νοικοκυριού», καταστήματα αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην Αττική.

Αδ. Γεωργιάδης: Φτιάχτηκε για εκείνον που δεν βγάζει το μήνα
«Στόχος είναι να δημιουργήσουμε ένα χώρο όπου οι καταναλωτές θα βρίσκουν πράγματι φθηνότερες τιμές. Το βασικό είναι ότι σε αυτά τα 51 προϊόντα υπάρχουν κάποια που τον βοηθούν να εξοικονομήσει λεφτά», δήλωσε ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης. «Μας ενδιαφέρει να δούμε αν οι αλυσίδες, οι παραγωγοί και οι βιομηχανίες τροφίμων θα τιμήσουν τη συμφωνία τους και θα κάνουν το παν για να παρουσιάσουν ένα καλάθι με 51 κατηγορίες προϊόντων που θα μπορεί ο ευάλωτος συμπολίτης μας να το αγοράζει», τόνισε μια μέρα πριν την πρεμιέρα του καλαθιού σε δηλώσεις του ο κος Γεωργιάδης και πρόσθεσε:. «Το καλάθι έχει φτιαχτεί για εκείνον τον συμπολίτη μας που δεν βγάζει το μήνα του. Σε αυτόν στρεφόμαστε με σεβασμό, με φροντίδα, με ενσυναίσθηση και του λέμε “το κράτος δουλεύει για να βρει λύση στο πρόβλημά σου”».

Πως μπορείτε να αναζητήσετε τα προϊόντα διαδικτυακά
Στη διεύθυνση e-katanalotis.gov.gr/householdBasket αναρτήθηκαν οι τιμοκατάλογοι για τα προϊόντα που συνθέτουν το «καλάθι του νοικοκυριού». Οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να αναζητήσουν τα προϊόντα ανά αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων έχουν αναρτηθεί οι τιμοκατάλογοι από 13 αλυσίδες. Σημειώνεται ότι στην εφαρμογή εμφανίζεται η τιμή ανά συσκευασία αλλά και ανά μονάδα μέτρησης. Οι 51 κατηγορίες προϊόντων είναι οι εξής:

Ρύζι, 2. Ψωμί για τοστ, 3. Ψωμί φραντζόλα (τυποποιημένο/συσκευασμένο), 4. Φρυγανιές, 5. Μακαρόνια Νο 6, 6. Αλεύρι για όλες τις χρήσεις, 7. Όσπρια (ένα τουλάχιστον είδος), 8. Γαλοπούλα ή/και πάριζα, 9. Κατεψυγμένα ψάρια, 10. Νωπό χοιρινό (συσκευασμένο ή μη), 11. Νωπό κοτόπουλο (συσκευασμένο ή μη), 12. Γάλα φρέσκο πλήρες, 13. Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά, 14. Γάλα εβαπορέ, 15. Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις, 16. Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά, 17. Τυρί φέτα, 18. Τυρί γκούντα, 19. Τυρί με χαμηλά λιπαρά, 20. Χυμός τομάτας διατηρημένος, 21. Αυγά (κλωβοστοιχίας και αχυρώνα), 22. Μαργαρίνες, 23. Παρθένο ελαιόλαδο, 24. Ηλιέλαιο, 25. Κατεψυγμένα λαχανικά (τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια), 26. Λευκή ζάχαρη, 27. Φόρμουλα μωρών (παιδικές τροφές), 28. Γάλα βρεφικής ηλικίας (παιδικές τροφές), 29. Ελληνικός καφές, 30. Στιγμιαίος καφές, 31. Γαλλικός καφές, 32. Τσάι ή χαμομήλι, 33. Κακάο σε σκόνη, 34. Χυμός πορτοκάλι, 35. Απολυμαντικά χεριών / αντισηπτικά, 36. Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες), 37. Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες, 38. Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι, 39. Χαρτί κουζίνας, 40. Χαρτί υγείας, 41. Οδοντόκρεμες, 42. Σερβιέτες, 43. Ταμπόν, 44. Σαμπουάν, 45. Σαπούνια σε στερεή κατάσταση, 46. Πάνες ακράτειας, 47. Πάνες για μωρά, 48. Μωρομάντηλα, 49. Σαμπουάν για μωρά, 50. Τροφές για σκύλους, 51. Τροφές για γάτες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.