30 Νοεμβρίου, 2022
Περιφέρεια

Νέο «χαστούκι» για τους αυτοκινητιστές της Χαλκιδικής 

Η τιμή του πετρελαίου κίνησης έχει περάσει αυτή της βενζίνης κατά πολύ, προκαλώντας «βέρτιγκο» στους οδηγούς

Ετοιμοι να τραβήξουν χειρόφρενο είναι οι αυτοκινητιστές, μετά το νέο «χαστούκι» με τη μεγάλη αύξηση της τάξης των 30 λεπτών που έχει καταγραφεί στο πετρέλαιο κίνησης τις τελευταίες μέρες. Η τιμή του έχει περάσει αυτή της βενζίνης κατά πολύ, προκαλώντας «βέρτιγκο» στους οδηγούς.

Από 1,828€/lt στις 30 Σεπτεμβρίου, πριν «κοπεί» η επιδότηση των 15 λεπτών, το πετρέλαιο κίνησης κινείται πλέον στα 2,10 ευρώ.

Οι επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών, τουριστικών λεωφορείων και ταξί βρίσκονται σε αδιέξοδο. «Μην ρωτάτε πως πάμε. Με την όπισθεν…», απάντησε στην εφημερίδα μας, ιδιοκτήτης φορτηγών από τα Νέα Μουδανιά, για να καταδείξει το βαθμό δυσκολίας που αντιμετωπίζουν πλέον οι κλάδοι που χρησιμοποιούν πετρέλαιο κίνησης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, σε διάστημα διετίας το λειτουργικό κόστος έχει αυξηθεί κατά 50%. «Το πετρέλαιο κίνησης το αγοράζαμε 1,10 ευρώ και τώρα έχει διπλασιαστεί. Πως θα μπορέσουμε να αντέξουμε;», αναρωτήθηκε, υπογραμμίζοντας παράλληλα πως η ιδανική λύση είναι η μείωση του ΕΦΚ και να επιστρέψει η επιδότηση.

Οι μεγαλύτερες συνδικαλιστικές οργανώσεις στον χώρο των μεταφορών ομοφωνούν στην ανάγκη κυβερνητικής παρέμβασης έναντι της αμείωτης αύξησης της τιμής του πετρελαίου κίνησης, προειδοποιώντας ακόμα και για κοινές κινητοποιήσεις.

 

Με τη πλάτη στον τοίχο

Ο Ζήσης Ντελόπουλος, πρόεδρος του Συλλόγου Φορτηγών Δημόσιας Χρήσεων Εθνικών και Διεθνών Μεταφορών τονίζει πως πρέπει είτε να μειωθεί ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) είτε να μπει πλαφόν στην τιμή του πετρελαίου κίνησης.

«Εχουμε επισημάνει αρκετές φορές στην κυβέρνηση την κρισιμότητα της κατάστασης. Αν δεν επέλθει μείωση του ΕΦΚ ή πλαφόν στο καύσιμο, θα αναγκαστούμε να προχωρήσουμε σε κινητοποιήσεις. Στην Ελλάδα έχουμε το ακριβότερο καύσιμο. Σε άλλες χώρες της ΕΕ έχουν ληφθεί μέτρα εδώ και ένα χρόνο. Δεν λαμβάνονται μέτρα για την ανακούφιση των αυτοκινητιστών, αλλά και των πολιτών που χρησιμοποιούν πετρελαιοκίνητα ΙΧ, για να γεμίσουν τα δημόσια ταμεία. Η ανάπτυξη, όμως, θα έρθει από την ιδιωτική πρωτοβουλία», προσθέτει ο ίδιος.

Η μείωση της τιμής του πετρελαίου κίνησης είναι μονόδρομος, για τους ταξιτζήδες της Χαλκιδικής.

Ως προς το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων από τους οδηγούς ταξί στην Αττική στην περίπτωση που η κυβέρνηση επιμείνει και δεν παρέμβει για τη μείωση της τιμής του πετρελαίου κίνησης, ο κ. Πασχαλίδης λέει ότι είναι ανοιχτό το σενάριο των κινητοποιήσεων.

«Εχουμε πει πολλές φόρες ότι η πρώτη ύλη για μας είναι το πετρέλαιο και δυστυχώς, αντιμετωπίζουμε 30-50% αύξηση των λειτουργικών μας εξόδων», συμπεραίνοντας ότι «είναι μονόδρομος είτε η μείωση του ΕΦΚ είτε η επιδότηση του καυσίμου».

«2,1 και 2,2 ευρώ το λίτρο είναι πάρα πολλά χρήματα», ξεκαθάρισε και έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, διότι «αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, τότε το επάγγελμά μας δεν θα είναι βιώσιμο». Ο κ. Πασχαλίδης σημείωσε πως ακόμα δεν έχει οριστεί κάποια συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών και κατέστησε σαφές ότι πρόθεση του κλάδου είναι να βρεθεί λύση που θα ανακουφίζει τους επαγγελματίες, ενόψει ενός χειμώνα που φαίνεται ότι θα είναι πολύ δύσκολος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.