30 Νοεμβρίου, 2022
Top News Οικονομία

Μεγάλες εκπτώσεις προαναγγέλλουν επιχειρήσεις της  Χαλκιδικής για αύριο …

Η ΑΓΟΡΑ ΣΕ…ΡΥΘΜΟΥΣ «BLACK FRIDAY»!

Διχασμένος ο εμπορικός κόσμος, επιφυλακτικοί οι καταναλωτές

AGORA EKPTOSEIS BLACK FRIDAY

• Σε… ρυθμούς «Black Friday», ήτοι «Μαύρης Παρασκευής» κινείται και η τοπική αγορά. Πρόκειται για ένα ξενόφερτο «έθιμο» που δεν άργησε να εισαχθεί και να κυριαρχήσει στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. 

Και ο… θεσμός αυτός προσαρμόστηκε γρήγορα στα Ελληνικά δεδομένα και έχει μετατραπεί σε «μίνι» περίοδο εκπτώσεων, οι οποίες έχουν καταργηθεί από φέτος με νόμο, αλλά εφαρμόζονται εκ του πλαγίου!

Ήδη σε πολλές, αν όχι σε όλες, βιτρίνες έχουν αναρτηθεί πινακίδες με ποσοστά εκπτώσεων, οι οποίες βέβαια ισχύουν πολύ πριν την «Μαύρη Παρασκευή», που θεωρείται ότι είναι για την αγορά η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, που υπάρχουν γενναίες εκπτώσεις.

Για ένα μεγάλο αριθμό εμπόρων που δραστηριοποιούνται στην πόλη των Ιωαννίνων, η συγκεκριμένη μέρα αποτελεί μια από τις ελπίδες για οικονομική «ανάσα» ενόψει του δύσκολου Δεκεμβρίου, ο οποίος «παραδοσιακά» συσσωρεύει πολλές οικονομικές υποχρεώσεις.

«Σε βάρος της αγοράς…»!

Αυτή η εκτίμηση για άλλους – όπως έλεγαν έμποροι στην Χαλκιδική  τελικά λειτουργεί σε βάρος της αγοράς και των ίδιων των επιχειρηματιών καθώς τις τελευταίες 2-3 εβδομάδες, είτε λόγω των διαφημίσεων σε μεγάλους τηλεοπτικούς σταθμούς, είτε και επειδή υπάρχει αναμονή των καταναλωτών για προσφορές στη διάρκεια της «Black Friday», υπήρξε μείωση αγοραστικής κίνησης σε συγκεκριμένες κατηγορίες καταστημάτων.

Το πρόβλημα ήταν και είναι πιο έντονο για τα μικρά καταστήματα, που εκ των πραγμάτων έχουν μικρότερα περιθώρια κινήσεων  και υφίστανται έντονο ανταγωνισμό από τις αλυσίδες, οι οποίες έχουν ασφαλώς μεγαλύτερες δυνατότητες προβολής και προσέλκυσης πελατών. Άλλωστε, οι μικρομεσαίοι έμποροι ήταν εκείνοι που πρωτοστάτησαν για την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, που ναι μεν καταργήθηκαν από φέτος, αλλά διατηρήθηκε μία Κυριακή από αυτές.

Αμφιλεγόμενες είναι όμως και οι εκτιμήσεις για τα οφέλη των καταναλωτών. Πέρα από τις ευκαιρίες που μπορεί να υπάρχουν, σύμφωνα με όσα λένε άνθρωποι της αγοράς, το κλίμα που δημιουργείται οδηγεί πολλές φορές σε παρορμητικές αγορές και ειδών που δεν είναι στις άμεσες προτεραιότητες και σε περιττά- σε αρκετές περιπτώσεις- έξοδα, για  αυτό και συστήνεται προσοχή και αγορές μόνο ύστερα από προγραμματισμό.

Αγορές μόνο το 20%!

Σε έρευνα που έγινε για λογαριασμού του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πώλησης Ελλάδος, φαίνεται ότι ένα ποσοστό 20% των καταναλωτών πρόκειται να κάνει αγορές την Black Friday, ποσοστό που μάλλον δείχνει ότι πολλοί είναι επιφυλακτικοί για τις προσφορές τη συγκεκριμένη ημέρα.

Το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο στις ηλικίες 18-44 ετών και ειδικά στο ηλικιακό γκρουπ 25-35 ετών όπου φτάνει το 32%, δηλαδή 1 στους 3 αγοραστές ηλικίας 25-35 ετών θα αγοράσει την εκπτωτική αυτή περίοδο.

Αντίθετα τα ποσοστά στις ηλικίες άνω των 45 ετών είναι κάτω του 18%. Επίσης είναι δύο φορές πιο πιθανό να αγοράσει κάποιο προϊόν την περίοδο της black Friday ένας καταναλωτής που κάνει συστηματικά ηλεκτρονικές αγορές συγκριτικά με τους υπόλοιπους αγοραστές που επιλέγουν το δίκτυο φυσικών καταστημάτων, κάτι που δείχνει ότι οι online αγοραστές είναι αρκετά πιο ενεργοί τη συγκεκριμένη περίοδο με τα ποσοστά να είναι 28% για όσους είναι online αγοραστές και 14% για όσους δεν είναι.

Τα χρήματα που προτίθενται να ξοδέψουν οι καταναλωτές είναι μάλλον περιορισμένα. Συγκεκριμένα σύμφωνα με την έρευνα, το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο του Black Friday για όσους επιλέξουν να αγοράσουν, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται σε 146€ κατά κεφαλήν. Πρόκειται για μια εκτίμηση δαπάνης άνω των 120 εκατ. ευρώ. Το 80% εκτιμά ότι δεν θα δαπανήσει τίποτα, το 8% μέχρι 50 ευρώ, το 6% έως 100 ευρώ, το 4% από 101 έως 200 ευρώ, το 2% από 200 έως 500 ευρώ και το 1% πάνω από 500 ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.