1 Οκτωβρίου, 2022
Χαλκιδική

Βροχή αιτήσεων για αλλαγή παρόχου στην Χαλκιδική 

Φτάνουν οι πρώτοι λογαριασμοί χωρίς ρήτρα

 

 

Στο ψαχτήρι οι καταναλωτές για να επιλέξουν τη φθηνότερη τιμή ηλεκτρικής ενέργειας – Δυνατότητα αλλαγής κάθε μήνα χωρίς πέναλτι – Οι αλλαγές στο ενεργειακό τοπίο 

Το τέλος της ρήτρας αναπροσαρμογής στα τιμολόγια ρεύματος που απασχόλησε νοικοκυριά, επιχειρήσεις, αλλά και δικαστήρια μετά τις προσφυγές των Ενώσεων Καταναλωτών, άλλαξε άρδην το τοπίο στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.

Τα νέα τιμολόγια, χωρίς ρήτρα, που ισχύουν για τις καταναλώσεις από 1ης Αυγούστου 2022 και έως τον Ιούλιο του 2023, έχουν φέρει τα πάνω – κάτω, καθώς με την τροπολογία που ψηφίστηκε, εκτός όλων των άλλων παρέχεται η δυνατότητα αλλαγής προμηθευτή στους καταναλωτές ακόμη και στον μήνα χωρίς «πέναλτι».

Νοικοκυριά και επιχειρήσεις πλέον να μετακινούνται ελεύθερα από πάροχο σε πάροχο αναζητώντας το φθηνότερο τιμολόγιο, με το που θα λαμβάνουν τον πρώτο λογαριασμό ρεύματος στα χέρια τους, χωρίς καμία υποχρέωση αποζημίωσης στον προηγούμενο πάροχο.

Μπορεί αυτή καθεαυτή η διαδικασία να θεωρείται από ορισμένους «βάρος», υπό την έννοια ότι θα πρέπει κάθε μήνα να αναζητούν ποιος πάροχος διαθέτει τη συμφερότερη τιμή για τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, εκτιμάται ωστόσο ότι η πλειονότητα των καταναλωτών θα σπεύσει να αξιοποιήσει τη δυνατότητα αυτή προκειμένου να κερδίσει.

«Καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος του μέτρου, η αλλαγή προμηθευτή ή τιμολογίου, ως συνέπεια των χρεώσεων προμήθειας γίνεται αζημίως για τους πελάτες και δεν συνεπάγεται δικαίωμα αποζημίωσης του προμηθευτή λόγω πρόωρης αποχώρησης», αναφέρει χαρακτηριστικά η τροπολογία.

Οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας είναι πλέον υποχρεωμένοι να ανακοινώνουν σε μηνιαία βάση και σε ευδιάκριτο σημείο στην ιστοσελίδα τους, το αργότερο δύο μήνες πριν από την εφαρμογή τους, τις πάγιες χρεώσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας για το σκέλος ισχύος και ενέργειας που εφαρμόζονται στα τιμολόγια προμήθειας.

Οι προμηθευτές πλέον αναπροσαρμόζουν ανά μήνα τη μοναδιαία χρέωση της κιλοβατώρας. Αυτό θα δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να αναζητούν αμέσως άλλο πάροχο, αφού θα πρόκειται ουσιαστικά για ένα νέο προϊόν που δεν δεσμεύεται να το συνεχίσει.

Βροχή αιτήσεων μετά από έρευνα αγοράς

Συνομιλώντας με υπαλλήλους ιδιωτών παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας που λειτουργούν τα υποκαταστήματά τους στον Βόλο, ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ διαπίστωσε ότι πράγματι καταγράφεται μεγάλο ενδιαφέρον καταναλωτών για την αλλαγή παρόχου. Πολλοί καταναλωτές προκειμένου να ενημερωθούν προσέρχονται και ζητούν πληροφορίες δια ζώσης. Γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι δεν θα επιβαρυνθούν με πληρωμή ρήτρας για την αποχώρησή τους από τη μία εταιρεία και τη μεταπήδησή τους σε μία άλλη, αναζητούν το φθηνότερο τιμολόγιο.

Η δυνατότητα αυτή των καταναλωτών προκαλεί ωστόσο ανησυχία στην πλευρά των παρόχων. Υπογραμμίζουν ότι υπάρχει κίνδυνος να δημιουργηθούν στρατιές «τουριστών – καταναλωτών» οι οποίοι με την πρόφαση της φθηνότερης κιλοβατώρας ενδεχομένως να αφήσουν πίσω τους ανεξόφλητους λογαριασμούς.

Ο Κώδικας δεν δίνει τη δυνατότητα στον προηγούμενο πάροχο να αιτηθεί διακοπή ηλεκτροδότησης λόγω ανεξόφλητων οφειλών και αυτό έγινε για την προστασία των καταναλωτών.

Ο συνδυασμός του νέου τρόπου τιμολόγησης έγινε προκειμένου να επιφέρει κάποια συγκράτηση των τιμών.

Τι πρέπει να προσέχουν πριν «αγοράσουν»

Την ώρα που οι καταγγελίες για παραπλανητικές διαφημίσεις και υψηλούς λογαριασμούς ρεύματος από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου πληθαίνουν, ο πρόεδρος της Ενωσης Καταναλωτών  Αλέξανδρος Κουτσελίνης συστήνει στους καταναλωτές να είναι προσεκτικοί. Να κάνουν έρευνα αγοράς και να μην ενθουσιάζονται πριν ενημερωθούν για τα ψιλά γράμματα.

«Επειδή υπάρχει παραπλάνηση από την πλευρά των εταιρειών σχετικά με τις τιμές που προσφέρουν, καθώς άλλο δείχνουν στην ιστοσελίδα τους και άλλη είναι η πραγματική τιμή, θα πρέπει πρώτα να ζητάνε από τις εταιρείες την τελική τιμή», επισημαίνει στην Χαλκιδική.

Όταν για παράδειγμα ένας πάροχος δίνει 0,48 την κιλοβατώρα με επιδότηση του κράτους 34 λεπτά άρα έρχεται το 0,17 θα πρέπει να ερευνάται αν και κατά πόσο η ιδιωτική εταιρία δίνει την τιμή αυτή και όχι την τιμή που αλλάζει κατά το δοκούν της εταιρίας».

Οι δύο βασικές συμβουλές προς τους καταναλωτές για την επιλογή παρόχου ενέργειας πριν υπογράψουν είναι ο καταναλωτής να ερευνήσει τις τελικές τιμές μετά την επιδότηση του κράτους, διότι το κράτος δίνει ένα ποσό επιδότησης και το υπόλοιπο το πληρώνει ο καταναλωτής.

Επίσης καλό θα είναι κάθε προσφορά πρέπει να στέλνετε γραπτώς.

Επιπλέον πως από την 1η Αυγούστου έως τις 31 Ιουλίου 2023, έχουν πραγματοποιηθεί ορισμένες αλλαγές στην λιανική αγορά ρεύματος, που οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η μηνιαία πάγια χρέωση δεν μπορεί να ξεπερνά τα 5 ευρώ, απαγορεύεται η χορήγηση εκπτώσεων που συνδέονται με την χονδρεμπορική αγορά και πως ρήτρα αναπροσαρμογής έχει ανασταλεί για 12 μήνες, γεγονός που σημαίνει ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα χωρίς καμιά επιβάρυνση, να αλλάξουν πάροχο ρεύματος.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.