4 Δεκεμβρίου, 2022
Επιχειρηματικότητα Οικονομία

Μουδιασμένη» η αγορά παρά τις  θερινές εκπτώσεις

EKPTOSEIS KALOKAIRI

• Σε ρυθμούς εκπτώσεων κινείται  και η  αγορά της Χαλκιδικής, με τους εμπόρους όμως να μην έχουν και μεγάλες προσδοκίες, καθώς το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών βαίνει συνεχώς μειούμενο. 

Αν και είναι πολύ νωρίς για ασφαλείς προβλέψεις (η εκπτωτική περίοδος θα διαρκέσει έως τις 31 Αυγούστου) οι καταναλωτές εμφανίζονται «μουδιασμένοι», λόγω της ακρίβειας στην ενέργεια, αλλά και στα βασικά αγαθά! Ας σημειωθεί ότι την ερχόμενη Κυριακή, 17 Ιουλίου τα καταστήματα θα μπορούν να είναι ανοιχτά σε όλη τη χώρα.

Η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) παρέχει οδηγίες προς τις Ομοσπονδίες και τους Εμπορικούς Συλλόγους, ώστε να ενημερώνουν τα μέλη τους για τις υποχρεώσεις του νόμου. Συγκεκριμένα:

– Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.

– Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «50% έκπτωση»).

-Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών, διότι τα προβλεπόμενα πρόστιμα είναι βαρύτατα. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Β. Κορκίδης ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «οι φετινές θερινές εκπτώσεις έρχονται σε μία περίοδο που, λόγω ακραίας ακρίβειας, νοικοκυριά και επιχειρήσεις τις χρειάζονται περισσότερο από ποτέ για να ξεπεράσουν το “πληθωριστικό σοκ”. Η διατήρηση των τιμών ρεύματος, τροφίμων και καυσίμων σε υψηλά επίπεδα έχουν αναγκάσει τη μέση ελληνική οικογένεια να περιορίσει τις αγορές της και να αλλάξει δραστικά καταναλωτικές συνήθειες. Ευελπιστούμε οι εκπτωτικές τιμές να προσεγγίσουν και να προσελκύσουν τους καταναλωτές, ώστε να λειτουργήσουν συνδυαστικά, υπέρ εισοδημάτων και τζίρου.

»Ο διπλός στόχος του λιανικού εμπορίου για το φετινό καλοκαίρι θα επιτευχθεί, αφενός, εάν ο τζίρος του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου κινηθεί πάνω από τον πήχη των 6 δις ευρώ και, αφετέρου, εάν η περίοδος των εκπτώσεων καταφέρει να περιορίσει τον “εθνικό πληθωρισμό” τουλάχιστον κατά 1%…».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.