11 Αυγούστου, 2022
Top News Χαλκιδική

”Γολγοθάς” η κίνηση στο οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής

Καθημερινές ουρές  χλμ σε Σιθωνία και Κασσάνδρα
Φαίνεται ότι στην Χαλκιδική τον τελευταίο καιρό κάτι κινείται. Αφενός το γεγονός ότι εγκαινιάστηκε μετά από δέκα και πλέον χρόνια το ορφανό χιλιόμετρο στην Νέα Ποτίδαια και αφετέρου η επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών στην περιοχή, σηματοδοτεί μια διαφορετική προσέγγιση αναφορικά με το δρώμενα και την επόμενη μέρα στην περιοχή μας. Μάλιστα υπάρχουν και σχέδια ώστε να υπάρξει η κατασκευή ενός νέου δρόμου όπου θα συνδέει την Θεσσαλονίκη με την Σιθωνία μέσω Πολυγύρου. Υπάρχουν όμως και άλλα ζητήματα τα οποία θα πρέπει να διερευνηθούν όπως π.χ. το τι θα γίνει με τον δρόμο ταχείας κυκλοφορίας που σταματά στην Καλλιθέα Χαλκιδικής ενώ ο σχεδιασμός του ήταν να φτάσει ως το τέλος του πρώτου ποδιού. Αυτά βέβαια είναι σχεδιασμοί του μέλλοντος. Στο παρόν φέτος το καλοκαίρι λόγω της αύξησης του τουρισμού τα πράγματα δεν είναι καλά. Το μποτιλιάρισμα στην Εθνική οδό Θεσσαλονίκης Μουδανιών βρίσκεται στην ημερήσια διάταξη. Ίδια και χειρότερη η κατάσταση στον δρόμο προς Σιθωνία. Σταματημένα αυτοκίνητα ιδίως στις ώρες αιχμής στο επαρχιακό δίκτυο των Δήμων Κασσάνδρας και Σιθωνίας. Στενοί δρόμοι και κακό δίκτυο δημιουργούν ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα. Η κατάσταση χειροτερεύει τα Σαββατοκύριακα. Εκεί γίνεται παρζουλισμος.
Η απουσία υποδομών εμφανέστατη για άλλη μια χρονιά
Η πολιτεία θα πρέπει σχεδιάσει μια ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη όπου θα διευκολύνει τους τουριστικούς μήνες τόσο την έλευση των τουριστών όσο και την κίνηση των ντόπιων που θέλουν να κάνουν την δουλειά τους. Πως όμως ένας επιχειρηματίας της Χαλκιδικής για να πάει από τα Νέα Μουδανιά στον Νέο Μαρμαρά, μια απόσταση 50 χλμ θα θέλει 1 ώρα ενώ για να πάει από την Κασσάνδρα στην Ιερισσό θα θέλει για μια απόσταση 100 χλμ 2 ώρες; Είναι ερωτήματα τα οποία δεν μπορούν να απαντηθούν άμεσα. Η πολιτεία πρέπει να αντιληφθεί ότι χρειάζονται και νέες υποδομές. Η ολοκληρώση του δρόμου μέχρι την Αγία Παρασκευή θα λύσει όλο το πρόβλημα στην Κασσάνδρα. Ο σχεδιασμός ενός παραλιακού δρόμου από τα φανάρια του Πολυγύρου όπου θα καλύπτει το δεύτερο πόδι θα πρέπει να σχεδιαστεί και αυτός, όπως και η βελτίωση του δρόμου Πολύγυρος Ιερισσός. Έχουμε ίσως το πιο άθλιο οδικό δίκτυο σε επίπεδο βορείου Ελλάδας και το γεγονός ότι τα θύματα που χάνονται σε αυτούς τους δρόμους είναι λίγα, αποτελεί μάλλον θαύμα…

Οδικός Άξονας Κασσάνδρας

Ο Οδικός Άξονας Κασσάνδρας είναι μια οδός ταχείας κυκλοφορίας στην Κασσάνδρα της Χαλκιδικής. Ξεκινάει από τα Νέα Μουδανιά στον κόμβο με τον Αυτοκινητόδρομο 24 και καταλήγει ανατολικά της Κασσάνδρειας στο κέντρο της χερσονήσου. Διακρίνεται σε δύο κύρια τμήματα, από τα Νέα Μουδανιά μέχρι την Νέα Ποτίδαια και από την Νέα Ποτίδαια μέχρι την Κασσάνδρεια. Τα σχεδία για την δημιουργία ενός σύγχρονου οδικού άξονα που ενώνει τα Νέα Μουδανιά με τις παραλίες της Κασσάνδρας, με σκοπό την αποσυμφόρηση του παλιού οδικού δικτύου από τον μεγάλο όγκο οχημάτων του καλοκαιριού είχαν ξεκινήσει το 2006, όμως λόγω προβλημάτων της εργολαβίας τα έργα ξεκίνησαν το 2013. Τελικά το τμήμα από την Νέα Ποτίδαια μέχρι την Κασσάνδρεια παραδόθηκε τον Ιούνιο του 2016 , ενώ το τμήμα από τα Νέα Μουδανιά μέχρι την Νέα Ποτίδαια αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2020 Τέλος μελέτη υπάρχει και για το τμήμα από την Κασσανδρεία μέχρι το Πευκοχώρι, χωρίς όμως να είναι μέχρι στιγμής ενταγμένο σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα και να υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.  Η Χαλκιδική διαχρονικά βρίσκεται στους πιο επικίνδυνους νομούς όσον αφορά τα τροχαία ατυχήματα, καθώς το παλιό οδικό δίκτυο των τουριστικών περιοχών δεν μπορεί να καλύψει τον μεγάλο όγκο οχημάτων τους θερινούς μήνες. . Συγκεκριμένα ο Νομός Χαλκιδικής ενώ είχε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων την περίοδο 2011-2014, το 2015 παρουσίασε αύξηση κατά 24% των θανατηφόρων ατυχημάτων, κατατάσσοντας τον στην 4η θέση των πιο επικίνδυνων νομών. . Για αυτό τον λόγο η ολοκλήρωση του άξονα αποσκοπεί κυρίως στην ασφαλέστερη μετακίνηση στην περιοχή και αφετέρου στην μείωση του κυκλοφοριακού.

 
Νέα Μουδανιά – Νέα Ποτίδαια
Έχει μήκος 5,2 χιλιόμετρα. Ξεκινάει από την κατάληξη του Αυτοκινητοδρόμου 24 στα Νέα Μουδανιά και καταλήγει στην Γέφυρα Νέας Ποτίδαιας. Το 2013 ξεκίνησαν εργασίες διαπλάτυνσης του οδικού τμήματος με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο μεταλλικό στηθαίο ασφαλείας, σε μήκος 4,2 χλμ και αναβάθμισης του ανισόπεδου κόμβου στα Νέα Μουδανιά.[6] Το έργο αναμενόταν να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2015, όμως λόγω προβλημάτων απαλλοτριώσεων θα ολοκληρωθεί το 2020. Ένα μικρό τμήμα μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου, πριν από τη Γέφυρα Νέας Ποτίδαιας, έμεινε εκτός δημοπράτησης, λόγω δικαστικής εμπλοκής. Τελικά, η δημοπράτηση του συγκεκριμένου τμήματος θα πραγματοποιηθεί στις 28 Ιανουαρίου 2020, η αποσφράγιση των προσφορών στις 4 Φεβρουαρίου και το έργο θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2022.

Νέα Ποτίδαια – Κασσάνδρεια

Ο οδικός χάρτης του προϋπάρχοντος δικτύου της Κασσάνδρας

Έχει μήκος 17,7 χιλιόμετρα. Ξεκινάει από την Γέφυρα Νέας Ποτίδαιας και καταλήγει στον κυκλικό κόμβο στην Κασσάνδρεια. Το προϋπάρχον δίκτυο περνούσε από τους οικισμούς της Νέα Φώκαιας, Άφυτου και Καλλιθέας, πράγμα που δυσχέραινε την κυκλοφορία των οχημάτων. Στον νέο άξονα τα πρώτα 5,5 χιλιόμετρα αποτελούν διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου, ενώ τα υπόλοιπα 11,5 χιλιόμετρα είναι νέα χάραξη.. Οι πρώτες βελτιώσεις στον άξονα έγιναν το 2001, όπου κατασκευάστηκε η δεύτερη γέφυρα της Ποτίδαιας, ενώ το συνολικό τμήμα του άξονα ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2016. Η διατομή του άξονα είναι 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση με μεταλλικό στηθαίο ασφαλείας, ενώ διαθέτει δύο κόμβους. Ο ένας είναι ανισόπεδος στο ύψος της Νέα Φώκαιας, ενώ ο άλλος που βρίσκεται στην Κασσάνδρεια ενώ είχε προβλεφθεί να γίνει ανισόπεδος, τελικά κατασκευάστηκε ως ισόπεδος κυκλικός. Μελέτες υπάρχουν και για την προέκταση του άξονα προς το Πευκοχώρι. Θα έχει μήκος 23 χιλιόμετρα και θα έχει ίδια διατομή με τον υπάρχοντα άξονα (2 λωρίδες ανά κατεύθυνση). Ο σχεδιασμένος άξονας θα διέρχεται από την κορυφογραμμή στο κεντρικό μέρος της χερσονήσου, ενώ προβλέπονται 2 ανισόπεδοι κόμβοι. Ο πρώτος από τη μία πλευρά θα οδηγεί στο Πολύχρονο και από την άλλη στο Κασσανδρινό και ο δεύτερος από τη μία πλευρά στη Χανιώτη και από την άλλη στη Νέα Σκιώνη.  Τέλος ο άξονας θα καταλήγει σε ισόπεδο κόμβο στο Πευκοχώρι όπου από εκεί θα συνδέεται και με το Παλιούρι.  Όσον αφορά τον χρονικό ορίζοντα του έργου, αυτός δεν είναι ακριβής αν και είναι πολύ πιθανό το έργο να ενταχθεί στην προγραμματιστική περίοδο 2014-2020.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.