”Γολγοθάς” η κίνηση στο οδικό δίκτυο της Χαλκιδικής

Καθημερινές ουρές χλμ σε Σιθωνία και Κασσάνδρα
Η απουσία υποδομών εμφανέστατη για άλλη μια χρονιά
Οδικός Άξονας Κασσάνδρας
Ο Οδικός Άξονας Κασσάνδρας είναι μια οδός ταχείας κυκλοφορίας στην Κασσάνδρα της Χαλκιδικής. Ξεκινάει από τα Νέα Μουδανιά στον κόμβο με τον Αυτοκινητόδρομο 24 και καταλήγει ανατολικά της Κασσάνδρειας στο κέντρο της χερσονήσου. Διακρίνεται σε δύο κύρια τμήματα, από τα Νέα Μουδανιά μέχρι την Νέα Ποτίδαια και από την Νέα Ποτίδαια μέχρι την Κασσάνδρεια. Τα σχεδία για την δημιουργία ενός σύγχρονου οδικού άξονα που ενώνει τα Νέα Μουδανιά με τις παραλίες της Κασσάνδρας, με σκοπό την αποσυμφόρηση του παλιού οδικού δικτύου από τον μεγάλο όγκο οχημάτων του καλοκαιριού είχαν ξεκινήσει το 2006, όμως λόγω προβλημάτων της εργολαβίας τα έργα ξεκίνησαν το 2013. Τελικά το τμήμα από την Νέα Ποτίδαια μέχρι την Κασσάνδρεια παραδόθηκε τον Ιούνιο του 2016 . Τέλος μελέτη υπάρχει και για το τμήμα από την Κασσανδρεία μέχρι το Πευκοχώρι, χωρίς όμως να είναι μέχρι στιγμής ενταγμένο σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα και να υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Η Χαλκιδική διαχρονικά βρίσκεται στους πιο επικίνδυνους νομούς όσον αφορά τα τροχαία ατυχήματα, καθώς το παλιό οδικό δίκτυο των τουριστικών περιοχών δεν μπορεί να καλύψει τον μεγάλο όγκο οχημάτων τους θερινούς μήνες. . Συγκεκριμένα ο Νομός Χαλκιδικής ενώ είχε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων την περίοδο 2011-2014, το 2015 παρουσίασε αύξηση κατά 24% των θανατηφόρων ατυχημάτων, κατατάσσοντας τον στην 4η θέση των πιο επικίνδυνων νομών. . Για αυτό τον λόγο η ολοκλήρωση του άξονα αποσκοπεί κυρίως στην ασφαλέστερη μετακίνηση στην περιοχή και αφετέρου στην μείωση του κυκλοφοριακού.
Νέα Μουδανιά – Νέα Ποτίδαια
Νέα Ποτίδαια – Κασσάνδρεια
Έχει μήκος 17,7 χιλιόμετρα. Ξεκινάει από την Γέφυρα Νέας Ποτίδαιας και καταλήγει στον κυκλικό κόμβο στην Κασσάνδρεια. Το προϋπάρχον δίκτυο περνούσε από τους οικισμούς της Νέα Φώκαιας, Άφυτου και Καλλιθέας, πράγμα που δυσχέραινε την κυκλοφορία των οχημάτων. Στον νέο άξονα τα πρώτα 5,5 χιλιόμετρα αποτελούν διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου, ενώ τα υπόλοιπα 11,5 χιλιόμετρα είναι νέα χάραξη.. Οι πρώτες βελτιώσεις στον άξονα έγιναν το 2001, όπου κατασκευάστηκε η δεύτερη γέφυρα της Ποτίδαιας, ενώ το συνολικό τμήμα του άξονα ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 2016. Η διατομή του άξονα είναι 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση με μεταλλικό στηθαίο ασφαλείας, ενώ διαθέτει δύο κόμβους. Ο ένας είναι ανισόπεδος στο ύψος της Νέα Φώκαιας, ενώ ο άλλος που βρίσκεται στην Κασσάνδρεια ενώ είχε προβλεφθεί να γίνει ανισόπεδος, τελικά κατασκευάστηκε ως ισόπεδος κυκλικός. Μελέτες υπάρχουν και για την προέκταση του άξονα προς το Πευκοχώρι. Θα έχει μήκος 23 χιλιόμετρα και θα έχει ίδια διατομή με τον υπάρχοντα άξονα (2 λωρίδες ανά κατεύθυνση). Ο σχεδιασμένος άξονας θα διέρχεται από την κορυφογραμμή στο κεντρικό μέρος της χερσονήσου, ενώ προβλέπονται 2 ανισόπεδοι κόμβοι. Ο πρώτος από τη μία πλευρά θα οδηγεί στο Πολύχρονο και από την άλλη στο Κασσανδρινό και ο δεύτερος από τη μία πλευρά στη Χανιώτη και από την άλλη στη Νέα Σκιώνη. Τέλος ο άξονας θα καταλήγει σε ισόπεδο κόμβο στο Πευκοχώρι όπου από εκεί θα συνδέεται και με το Παλιούρι. Όσον αφορά τον χρονικό ορίζοντα του έργου, αυτός δεν είναι ακριβής αν και είναι πολύ πιθανό το έργο να ενταχθεί στην προγραμματιστική περίοδο 2014-2020.