4 Ιουλίου, 2022
Δελτίο Τύπου Θεσσαλονίκη Κοινωνία

Ελληνική PISΑ-Θεσσαλονίκη: Γονείς αρνούνται να στείλουν τα παιδιά στο σχολείο-Ανυποχώρητοι οι εκπαιδευτικοί

Έντονες αντιδράσεις έχουν προκαλέσει σε εκπαιδευτικούς και γονείς οι εξετάσεις «Ελληνική PISA» στη Νεοελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά για μαθητές της ΣΤ’ τάξης των δημοτικών σχολείων και της Γ’ τάξης των γυμνασίων οι οποίες έχουν οριστεί για αύριο, Τετάρτη. Οι εκπαιδευτικοί έχουν κηρύξει τρίωρη στάση εργασίας ενώ οι γονείς των οποίων τα παιδιά έχουν επιλεχθεί να εξεταστούν, αρνούνται να τα στείλουν στο σχολείο.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΑΓΚΑ

Στη Θεσσαλονίκη θα συμμετέχουν μαθητές από 42 διαφορετικά σχολεία με τα σωματεία των εκπαιδευτικών να στρέφονται ενάντια στις συγκεκριμένες εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα τονίζοντας ότι διανύουν ήδη μια μεταβατική χρονιά λόγω πανδημίας και κρίνεται λάθος η χρονική στιγμή που επέλεξε το υπουργείο Παιδείας να επιβάλλει τη διεξαγωγή τoυς στα σχολεία. Σημειώνεται ότι σήμερα αναμένεται να αποφασιστεί στην Ευελπίδων μετά την αγωγή της υπουργού Παιδείας, αν θα κηρυχθεί παράνομη ή όχι η αυριανή στάση εργασίας της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ.

Ανυποχώρητοι οι εκπαιδευτικοί στη Θεσσαλονίκη

Σε δηλώσεις του στο ThessToday.gr ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θεόδωρος Τσούχλος ανέφερε ότι «η υπουργός Παιδείας μας οδήγησε για άλλη μια φορά και χωρίς λόγο στα δικαστήρια με την αγωγή της εναντίον της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ. Το παράλογο είναι ότι αν και την προηγούμενη Τετάρτη, είχαμε ξανά στάση εργασίας, δεν προχώρησε σε κάποια αγωγή αφού τις θεωρεί παράνομες. Αν κριθεί, ωστόσο, παράνομη, εμείς θα σεβαστούμε τον νόμο». Ανυποχώρητοι εμφανίζονται από την άλλη οι εκπαιδευτικοί στη Θεσσαλονίκη καθώς όπως επισήμανε στο ThessToday.gr ο εκπαιδευτικός και μέλος του Ζ’ Σ.Ε.ΠΕ. Θεσσαλονίκης, Ηλίας Σμήλιος «ακόμη και αν κηρυχθεί παράνομη για ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, εμείς θα προχωρήσουμε στη στάση εργασίας μέσω της ΑΔΕΔΥ και των σωματείων που έχουν ήδη ανακοινώσει ώστε να ακυρωθούν οι εξετάσεις. Η κινητοποίηση τόσο από δασκάλους όσο και από γονείς είναι τεράστια».

«Η ελληνική PISA θα δυσφημήσει το δημόσιο σχολείο»

Παράλληλα, ο κ. Τσούχλος εξήγησε ότι το εξεταστικό πρόγραμμα «ελληνική PISA» έχει δεχτεί σοβαρή κριτική παγκοσμίως με βασικά επιχειρήματα μεταξύ των οποίων είναι τα εξής: H χρησιμοποίησή του ως ερευνητικού εργαλείου οδηγεί σε έναν ακραίο και αφόρητο ανταγωνισμό ανάμεσα στην εκπαιδευτική κοινότητα, αντιστρατεύεται βασικές παιδαγωγικές αρχές ενός ανθρωπιστικού σχολείου, οδηγεί σε κατηγοριοποίηση και κατάταξη των σχολείων, των μαθητών/μαθητριών αλλά και των εκπαιδευτικών, ενώ προσανατολίζει τη διδασκαλία σε προσχεδιασμένα μαθήματα και ενισχύει την στείρα αποστήθιση σε βάρος της κριτικής και δημιουργικής μάθησης. «Η ύλη των μαθημάτων που δεν έχει ολοκληρωθεί, η μεταβατική χρονιά λόγω του 50%+1, της έλλειψης αναπληρωτών και το γεγονός ότι οι εξετάσεις θα διεξαχθούν σε ανόμοια σχολεία λειτουργούν ανασταλτικά με κίνδυνο να διαμορφωθεί μια δυσάρεστη εικόνα για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς στα δημόσια σχολεία της χώρας. H ύλη των μαθημάτων λόγω των συνθηκών δεν διδάχθηκε με τον ίδιο ρυθμό σε όλες τις σχολικές βαθμίδες. Πρόκειται για μια μεταβατική χρονιά στην οποία δεν μπορείς να επιβάλλεις εξετάσεις που θα δυσφημήσουν το ελληνικό δημόσιο σχολείο, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές», σημείωσε ο κ. Τσούχλος.

Γονείς δεν θα στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο

Υπενθυμίζεται ότι η επιλογή των σχολείων και των μαθητών που θα εξεταστούν στην ελληνική PISA έγινε από Επιστημονική Επιτροπή με στρωματοποιημένη δειγματοληψία. Παρ’όλα αυτά, στο πλευρό των εκπαιδευτικών τάσσονται και αρκετοί γονείς οι οποίοι έχουν δηλώσει ότι δεν θα στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο προκειμένου να εξεταστούν στην ελληνική PISA. Γονείς, μάλιστα, δήλωσαν στο ThessToday.gr ότι τα παιδιά τους θα απέχουν από αυτήν τη διαδικασία «η οποία επιβάλλεται με τέτοιο τρόπο και θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων. Στόχος δεν είναι να βελτιωθούν τα σχολεία και η εκπαίδευση, αλλά οι κατευθύνσεις συρρίκνωσης και κλεισίματος σχολείων που επιβάλει το νομοσχέδιο που είχε ψηφιστεί. Είμαστε με την πλευρά των εκπαιδευτικών και δεν θα βάλουμε τα παιδιά μας να εξεταστούν σε μια περίοδο που προσπαθούν να προσαρμοστούν ξανά στα σχολεία μετά από πανδημία, αρρώστιες και τηλεκπαίδευση».

Από την πλευρά του ο κ. Σμήλιος τόνισε ότι η πλειοψηφία των γονέων είναι εξαγριωμένη και ταυτόχρονα έχει δηλώσει κατηγορηματικά ότι δεν θα στείλει τα παιδιά στα σχολεία. «Και τα παιδιά με τη σειρά τους όταν τους ανακοινώσαμε τις εξετάσεις εξέφρασαν έντονα τον φόβο τους. Σε όποια σχολεία γίνουν οι εξετάσεις, ο αριθμός των παιδιών που θα συμμετέχουν θα είναι μικρός. Δεν είναι εφικτό να απαντήσουν τα παιδιά σε τέτοια θέματα. Δεν είναι αθώες οι συγκεκριμένες εξετάσεις. Τα σχολεία που θα έχουν μικρότερες επιδόσεις, θα δέχονται και μικρότερες χρηματοδοτήσεις με αποτέλεσμα να αναζητούν χορηγούς ώστε να λειτουργήσουν. Θα προσπαθήσουμε με κάθε τρόπο να το σταματήσουμε», υπογράμμισε ο κ. Σμήλιος.

«Η επιλογή των μαθητών γίνεται τυχαία ενώ θα έπρεπε να αφεθεί το ελεύθερο να συμμετέχουν όποια θέλουν στις εξετάσεις και όχι να επιβάλλεται με αυτόν τον τρόπο. Πρόκειται για έναν ανταγωνισμό μεταξύ σχολείων. Θα μπορούσε να ξεκινήσει η διαδικασία των εξετάσεων με διαφορετικούς τρόπους και όχι με την τυχαία επιλογή και την υποχρεωτικότητα να εξεταστούν. Ακόμη και οι γονείς των παιδιών διαφωνούν με αυτήν τη διαδικασία», σχολίασε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ.

Αρνητική στάση από το υπουργείο Παιδείας

«Θέλουμε να αποφύγουμε την αρνητική στόχευση των δημόσιων σχολείων και των εκπαιδευτικών. Από την  αρχή είχαμε εκφράσει τον προβληματισμό μας αλλά δεν εισακουστήκαμε. Το μείζων βέβαια θέμα αυτήν τη στιγμή δεν είναι αυτές οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα αλλά το γεγονός ότι έχει περικοπεί η ύλη όπως όλοι έχουν συμφωνήσει και ακόμη η Τράπεζα των Θεμάτων η οποία είναι επικίνδυνη για φέτος. Όλα αυτά έχουμε την διάθεση να τα συζητήσουμε με την υπουργό Παιδείας αλλά διαρκώς δεχόμαστε μια αρνητική στάση από την πλευρά τους. Αντί να συζητήσει μαζί μας και να κάνουμε ένα γόνιμο διάλογο, προτιμά να κινείται νομικά και να μας οδηγεί στα δικαστήρια», επισήμανε ο πρόεδρος ΟΛΜΕ.

Από την πλευρά του το υπουργείο Παιδείας κάνει λόγο για οπισθοδρομική στάση και τονίζει ότι «προκαλεί αλγεινή εντύπωση, καθώς οι ίδιες οι συνδικαλιστικές ηγεσίες, που έπρεπε να πρωτοστατούν διεκδικώντας σταθερά τη βελτίωση της εκπαίδευσης στη χώρα, θέτουν μονίμως προσκόμματα στις διεθνώς αποδεκτές μεθόδους αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.