4 Ιουλίου, 2022
Top News Δελτίο Τύπου

Αγώνας δρόμου για το ορφανό χιλιόμετρο…

Νύχτα μέρα δουλεύουν οι μπουλντόζες πριν την γέφυρα της Ποτίδαιας…

Η Χαλκιδική παραμένει αδικημένη στις υποδομές της!!!

 

Μέρα νύχτα δουλεύουν οι μπουλντόζες στο σημείο πριν την γέφυρα της Νέας Ποτίδαιας καθώς γίνεται πραγματικός αγώνας δρόμου ώστε το περιβόητο ορφανό χιλιόμετρο θα πρέπει να ολοκληρωθεί όπως έχουν υποσχεθεί οι εκπρόσωποι της πολιτείας, το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος.

Σε λιγότερο από ένα μήνα παραδίδεται στην κυκλοφορία το «ορφανό» χιλιόμετρο μεταξύ Ποτίδαιας και Νέων Μουδανιών Χαλκιδικής, το οποίο ευθύνεται για τις ουρές χιλιομέτρων, τα μποτιλιαρίσματα και την ταλαιπωρία των εκδρομέων κάθε καλοκαίρι στη χερσόνησο της Κασσάνδρας.

Πέρασαν περίπου 15 χρόνια κατά τα οποία ένα χιλιόμετρο δρόμου, για πολλούς και διάφορους λόγους, που δεν δικαιολογούν το χρόνο σε καμιά περίπτωση, παραδίδεται επιτέλους στην κυκλοφορία και όλοι ελπίζουν πως πλέον συνολικά ο κεντρικός οδικός άξονας στο πρώτο πόδι της Χαλκιδικής θα λειτουργήσει αξιοπρεπώς και χωρίς τη στένωση, στην οποία «κολλούσαν» ειδικά τα Σαββατοκύριακα επί ώρες δεκάδες χιλιάδες εκδρομείς.

Είναι το πρώτο καλοκαίρι, που στη Χαλκιδική βλέπουν με αισιοδοξία την πορεία της επισκεψιμότητας, δεδομένου ότι η Κασσάνδρα αποτελεί δημοφιλή προορισμό για τους Θεσσαλονικείς, πολλοί διαθέτουν εκεί εξοχικά, ενώ και ο οδικός τουρισμός από τα Βαλκάνια θα εξυπηρετηθεί καλύτερα, προσελκύοντας περισσότερους επισκέπτες. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι η Κεντρική Μακεδονία, με «πρωταγωνίστρια» τη Χαλκιδική, είναι πρώτη σε οδικό τουρισμό στη χώρα.

Έχω αφιερώσει πολλά κείμενα στο «ορφανό» χιλιόμετρο. Από την εποχή ακόμη που παραδόθηκε στην κυκλοφορία η περίφημη (από όλες τις απόψεις) γέφυρα της Ποτίδαιας. Όταν λοιπόν το 2019 η τότε νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επανήλθε στο έργο, που είχε μείνει για πολλοστή φορά σε εκκρεμότητα, και άρχισε να μιλά για μελέτη και για νέα χρονοδιαγράμματα, λογικά αντιμετώπισα με δυσπιστία τις εξαγγελίες και μάλιστα δεν το έκρυψα.

Όσοι χαρακτήρισαν «γάγγραινα» το συγκεκριμένο έργο είχαν απόλυτο δίκιο, καθώς οι περιπέτειες ενός χιλιομέτρου δρόμου, του «ορφανού» της Ποτίδαιας, είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα υποδομής προς αποφυγή στη χώρα.

Το συγκεκριμένο χιλιόμετρο χαρακτηρίστηκε (όπως και το μετρό της Θεσσαλονίκης) έργο – ανέκδοτο. Και δικαίως, αφού οι διαδικασίες βελτίωσής του και διαπλάτυνσής του άρχισαν από το 2006.

Έπειτα από τις περιπέτειες, την ευθύνη των οποίων κατά πάσα πιθανότητα δεν θα αναλάβει ποτέ κανείς, παρότι η αρμοδιότητα του έργου ανήκει ξεκάθαρα στην «Εγνατία Οδός ΑΕ», πριν από τρία χρόνια η νέα ηγεσία του υπουργείου άλλαξε τον σχεδιασμό και το έργο «ξανακινήθηκε« την περίοδο 2019 – 2020.

Το έργο εντάχθηκε στα έργα προτεραιότητας της περιοχής και οι διαδικασίες άρχισαν σχεδόν από το… μηδέν, με προϋπολογισμό οχτώ εκατομμυρίων ευρώ (συνολικά είναι άγνωστο πόσο κόστισε στην πορεία των 15 ετών το συγκεκριμένο χιλιόμετρο δρόμου…). Στο τέλος του Ιανουαρίου του 2020 κατατέθηκαν οι προσφορές για την ολοκλήρωση του έργου και τα πράγματα άρχισαν να προχωρούν με ορίζοντα ολοκλήρωσης την αρχή του φετινού καλοκαιριού. Τον Ιούλιο του 2020 υπογράφηκε η σύμβαση και στη συνέχεια πληρώθηκαν σταδιακά οι απαλλοτριώσεις, που ήταν ένα από τα μεγάλα αγκάθια στην ολοκλήρωση του δρόμου. Τον Μάρτιο του 2021 άρχισαν οι εργασίες και στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, μήκους 2,5 χλμ., ώστε να εξυπηρετούνται και οι παρόδιες εγκαταστάσεις και να παραδοθεί το «ορφανό« χιλιόμετρο ολοκληρωμένο προς χρήση, λογικά το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος. Από το προηγούμενο φθινόπωρο τα συνεργεία μπήκαν και στον κεντρικό άξονα (εκτός από το παράπλευρο δίκτυο), όπου ολοκληρώνονται πλέον οι παρεμβάσεις.

Τα χαρακτηριστικά του έργου, όπως αυτά έχουν κοινοποιηθεί από το υπουργείο:

-Διέρχεται από εκτός σχεδίου περιοχή, η οποία χαρακτηρίζεται ως επί το πλείστον τουριστική, με παραθεριστικές κατοικίες, τουριστικά ξενοδοχειακά συγκροτήματα, βιοτεχνικές μονάδες και διάφορες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης, όπως πρατήρια βενζίνης, καταστήματα τροφίμων και ποτών κλπ.

-Η κυκλοφορία επί της οδού είναι αρκετά μεγάλη, ιδιαίτερα δε τους θερινούς μήνες, λόγω της εξυπηρέτησης του κυκλοφοριακού φόρτου, από την πόλη της Θεσσαλονίκης προς τα παραθεριστικά κέντρα της Χαλκιδικής.

-Με το έργο, όπως τελικά σχεδιάστηκε, βελτιώνεται η υφιστάμενη οδός και μετατρέπεται της σε οδό ταχείας κυκλοφορίας, με διαχωρισμό της κυκλοφορίας σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση», επισημαίνεται.

Πάντως οι πολίτες της Χαλκιδικής συνεχίζουν να παραμένουν κατά βάση αδικημένοι από την πολιτεία καθώς υστερεί στις υποδομές. Μάλιστα για τις υποδομές έκανε ομιλία στο συνέδριο της Νεας Δημοκρατίας ο Βουλευτής της ΝΔ Γιώργος Βαγιωνάς που έκανε λόγο για το φράγμα του Χαβρία καθώς και για την σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Χαλκιδική. Φυσικά υπάρχουν ακόμη πάρα πολλά έργα τα οποία θα πρέπει να γίνουν όπως η ολοκλήρωση ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου στο πρώτο πόδι, οδικές υποδομές και άλλα πολλά.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.