Χρονιά ανάκαμψης το 2022 για τις κρουαζιέρες – Τεράστιο το ενδιαφέρον από ξένους τουρίστες
Έτοιμες να «ζεστάνουν» τον τουρισμό της Ελλάδας φαίνεται πως είναι οι καλοκαιρινές κρουαζιέρες οι οποίες αναπτύσσονται ταχύτατα και με το ενδιαφέρον των ξένων τουριστών για τα ελληνικά νησιά να παρουσιάζεται τεράστιο για τη φετινή χρονιά. Η τετραήμερη κρουαζιέρα για το Πάσχα με προορισμό τα νησιά είναι ήδη sold out και το 80% των επιβατών είναι τουρίστες από το εξωτερικό.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΑΓΚΑ
Το 2022 θα αποτελέσει μια χρονιά ανάκαμψης για τις κρουαζιέρες στη χώρα μας οι οποίες είχαν πληγεί σημαντικά με την εμφάνιση της πανδημίας με το επίκεντρο να βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη όπου θα πρωταγωνιστήσει η εταιρεία Celestyal Cruises από 1η Μαΐου με κρουαζιέρες κάθε Κυριακή. Όπως δήλωσε στο ThessToday.gr o Λουκάς Τσακιρίδης, ιδιοκτήτης ταξιδιωτικού γραφείου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης που δραστηριοποιείται στον τομέα με τις κρουαζιέρες πάνω από 30 χρόνια τόσο σε Ελλάδα όσο και σε εξωτερικό «θα είναι μια καλύτερη τουριστική χρονιά συγκριτικά με τις δύο προηγούμενες και αισιοδοξούμε ότι θα φτάσουμε τα επίπεδα του 2019 σε ποσοστό 70-80% και με την ελπίδα ότι θα επανέλθουμε πλήρως το 2023 ή 2024. Ήδη, για το Πάσχα η τετραήμερη κρουαζιέρα από το λιμάνι του Πειραιά με προορισμό τα ελληνικά νησιά είναι sold out και το 80% περίπου είναι ξένοι τουρίστες. Σημαντική χρονιά και για τη Θεσσαλονίκη καθώς οι 35 περίπου προσεγγίσεις της Celestyal Cruises θα φέρουν άνοδο στον τουρισμό».
Οι κρουαζιέρες από Θεσσαλονίκη
Σημειώνεται ότι οι κρουαζιέρες από 1η Μαΐου έως και 9 Οκτωβρίου της Celestyal Cruises και κάθε Κυριακή θα έχουν ως λιμάνι επιβίβασης και αποβίβασης τη Θεσσαλονίκη ενώ τα υπόλοιπα κρουαζιερόπλοια που θα εμφανιστούν κατά τη διάρκεια των επόμενων μηνών θα σταματήσουν μόνο για κάποιες ώρες. Ο κ. Τσακιρίδης εξήγησε, μάλιστα, ότι οι κρουαζιέρες που χρησιμοποιούν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για επιβίβαση και αποβίβαση συνδυαστικά με το λιμάνι του Πειραιά, είναι πιο κερδοφόρες και οι επιβάτες συνήθως αφήνουν το τριπλάσιο ποσό από αυτούς που κάνουν απλώς μια στάση.
«Οι κρουαζιέρες της Celestyal Cruises λειτουργούν συνδυαστικά καθώς ξεκινούν Σάββατο από Πειραιά και Κυριακή θα φτάνουν στη Θεσσαλονίκη. Προς το παρόν δεν υπάρχει κρουαζιερόπλοιο που να ξεκινά αποκλειστικά από το λιμάνι της πόλης. Σίγουρα πιο κερδοφόρες για την πόλη είναι οι κρουαζιέρες επιβίβασης και αποβίβασης. Για παράδειγμα, μπορεί το άτομο να αφήνει 80 ευρώ ως μέρος της κρουαζιέρας ενώ 200 ευρώ ως λιμάνι επιβίβασης και αποβίβασης», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Τα κρουαζιερόπλοια της Celestyal Cruises με χωρητικότητα 1.100 και 1.700 επιβατών θα σαλπάρουν κάθε Κυριακή από Θεσσαλονίκη με προορισμό το ειδυλλιακό Αιγαίο και την Έφεσο. Από τον Οκτώβριο και μετά θα πραγματοποιηθούν 2-3 αναχωρήσεις με προορισμό τα ελληνικά νησιά και την Κωνσταντινούπολη ενώ τον Δεκέμβριο η χρονιά θα κλείσει με μια κρουαζιέρα προς ελληνικά νησιά, Αίγυπτο και Ισραήλ. Οι κρατήσεις για την πρώτη κρουαζιέρα του Μαΐου από τη Θεσσαλονίκη κινούνται σε πολύ καλά επίπεδα με προτίμηση κυρίως από τουρίστες του εξωτερικού.
Κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά «ψηφίζουν» οι τουρίστες
Σύμφωνα με τον κ.Τσακιρίδη οι υπεραντλαντικές αγορές αποτελούν το 50% των κρουαζιέρων από Ελλάδα. Η ζήτηση για φέτος είναι μεγαλύτερη σε σχέση με πέρσι που υπήρχαν περιορισμοί λόγω κορωνοϊού. Πρώτη στη λίστα των τουριστών που επιλέγουν τις κρουαζιέρες στη χώρα μας είναι η Αμερική και στη συνέχεια ακολουθεί η ευρωπαϊκή αγορά. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται και το ενδιαφέρον από τη βαλκανική και την ελληνική αγορά.
«Όνειρο των Αμερικανών είναι να κάνουν μια κρουαζιέρα στα ελληνικά νησιά. Για το 2022 υπάρχει ενδιαφέρον από Έλληνες αλλά ένα μικρό ποσοστό προχωρά σε κρατήσεις με τους υπόλοιπους να εμφανίζονται επιφυλακτικοί λόγω της ανασφάλειας που νιώθουν από τον πόλεμο. Πολλοί ακόμη κάνουν κρατήσεις την τελευταία στιγμή με κίνδυνο να μην βρουν διαθέσιμες καμπίνες σε αντίθεση με την ξένη αγορά η οποία έχει κάνει κράτηση ένα χρόνο πριν. Ο μέσος όρος για να βρει κάποιος διαθέσιμη καμπίνα είναι 2-3 μήνες πριν την ημερομηνία αναχώρησης», τόνισε ο ιδιοκτήτης του ταξιδιωτικού γραφείου.
Πλήγμα το κόστος καυσίμων
Σημαντικό πλήγμα αποτελεί και για τις κρουαζιέρες το αυξημένο κόστος των καυσίμων. Η επιβάρυνση προκύπτει από τον επίναυλο καυσίμων και η εταιρεία Celestyal έχει ήδη ανακοινώσει το κόστος των 6 ευρώ την ημέρα ανά άτομο. «Όλες οι εταιρείες προσανατολίζονται σε αυτήν την αύξηση. Το κόστος των καυσίμων είναι τεράστιο για ένα κρουαζιερόπλοιο με τις εταιρείες να απορροφούν ένα μεγάλο ποσό της αύξησης», σημείωσε ο κ. Τσακιρίδης.
Το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τουριστικό προϊόν
Το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τουριστικό προϊόν αυτήν τη στιγμή παγκοσμίως αποτελούν οι κρουαζιέρες σύμφωνα με τον κ.Τσακιρίδη ενώ παράλληλα θεωρούνται σημαντικό κομμάτι του τουρισμού της χώρας για όλο τον χρόνο. «Μια ολόκληρη βιομηχανία είναι η κρουαζιέρα κάτω από την οποία εργάζονται πολλοί κλάδοι. Οι χιλιάδες τουρίστες αφήνουν μεγάλα ποσά όχι μόνο στα λιμάνια της χώρας μας αλλά και σε τουριστικές επιχειρήσεις. Η Ελλάδα στερήθηκε τα προηγούμενα χρόνια τις κρουαζιέρες λόγω του καμποτάζ (να δεχόμαστε μόνο τα κρουαζιερόπλοια που φέρουν εθνική σημαία). Το είχαμε ζητήσει ως χώρα αλλά δεν είχε θετικά αποτελέσματα στον τουρισμό και ευτυχώς καταργήθηκε.», επισήμανε καταλήγοντας ο κ. Τσακιρίδης.