2 Δεκεμβρίου, 2022
Top News Δελτίο Τύπου Κοινωνία

Στους δρόμους χιλιάδες οδηγοί φορτηγών από 13 Απριλίου-«Άμεσα μέτρα για το κόστος καυσίμων»

Απεργιακές κινητοποιήσεις από τις 13 Απριλίου σχεδιάζουν οι ιδιοκτήτες και οι οδηγοί φορτηγών της χώρας, δίνοντας μέχρι τότε στην κυβέρνηση την προθεσμία να προχωρήσει σε μια συνάντηση με τον κλάδο και να ληφθούν άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση της εκτόξευσης των τιμών στα καύσιμα.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΑΓΚΑ

Όπως είχε γράψει το ThessToday.gr, η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ) πραγματοποίησε την Κυριακή, 27 Μαρτίου συνέλευση στη Θεσσαλονίκη στην οποία συζητήθηκαν παρουσία τεσσάρων Ομοσπονδιών Αυτοκινητιστών και εκπροσώπων των πολιτικών κομμάτων, τα δυσβάσταχτα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές από την υπέρογκη αύξηση του κόστους αγοράς πετρελαίου κίνησης. Αποφασίστηκε, μάλιστα, ομόφωνα και μετά από 4ωρη σχεδόν συνέλευση να δοθεί προθεσμία μέχρι τις 13 Απριλίου στην κυβέρνηση για να ληφθούν μέτρα, και αν δεν υπάρξει ανταπόκριση, να προχωρήσουν σε απεργία.

Χιλιάδες φορτηγά στην Εθνική Οδό

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης σε δηλώσεις του στο ThessToday.gr σημείωσε ότι χιλιάδες φορτηγά θα παραταχθούν στους αυτοκινητόδρομους όλης της χώρας. «Ετοιμάζουμε κινητοποιήσεις με την παράταξη των φορτηγών μας στην Ενική Οδό, στον χώρο εργασίας μας όπου είναι οι αυτοκινητόδρομοι. Ζητάμε συνάντηση με τους αρμόδιους υπουργούς μέχρι τις 13 Απριλίου και να παρθούν οικονομικά μέτρα υπέρ του κλάδου σχετικά με τα καύσιμα όπως έχει συμβεί σε αντίστοιχες ευρωπαϊκές πόλεις προς τους επαγγελματίες μεταφορείς. Είμαστε η μοναδική χώρα που δεν έλαβε κάποιο μέτρο υπέρ των μεταφορέων».

Άρνηση της κυβέρνησης για συνάντηση

Μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τον κ. Κενανίδη, η κυβέρνηση δεν έχει δεχθεί καμία συνάντηση με τον κλάδο παρά τις προσπάθειες των επαγγελματιών. «Αν πραγματοποιηθεί μια συνάντηση και μας διευκρινίσουν τις ενέργειές τους για τον κλάδο, τότε θα αποφασίσουμε εκ νέου για τις κινητοποιήσεις μας. Έχουμε στείλει από κοινού τα τέσσερα σωματεία τις αποφάσεις μας στους αρμόδιους. Ας επιλέξει η κυβέρνηση ποιο μέτρο είναι πιο ωφέλιμο για τον κλάδο αλλά να επιλέξει και όχι να μένει άπραγη. Έχουμε πολλές προτάσεις τις οποίες και σκοπεύουμε να παρουσιάσουμε αν τελικά δεχθούν μια συνάντηση με τον κλάδο», τόνισε.

Συνεχίζεται το «φρένο» στις μεταφορές

Αν και ορισμένες εταιρείες έχουν προχωρήσει στην κάλυψη των εξόδων για τα καύσιμα που καταναλώνει ένα φορτηγό για τη μεταφορά εμπορευμάτων, οι ιδιοκτήτες και οι οδηγοί συνεχίζουν να βάζουν «φρένο» στα δρομολόγια των μεταφορών καθώς το κόστος μεταφοράς χαρακτηρίζεται πλέον ως υπέρογκο. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Κενανίδης, το κόστος λειτουργίας ενός φορτηγού ξεπέρασε το 70% με τις νέες αυξήσεις στα καύσιμα. «Ένα ταξίδι από και προς την Ολλανδία έχει υποστεί έως και 1.700 ευρώ άνοδο μόνο για το καύσιμο. Τέτοια ποσά είναι προφανές ότι δεν είναι εφικτό να απορροφηθούν από τους οδηγούς και από τους εισαγωγείς-εξαγωγείς. Ένα σημαντικό ποσό δόθηκε προσωρινά από κάποιες εταιρείες για να καταφέρουμε να εκτελέσουμε το δρομολόγιο», επισήμανε.

Στα χέρια ξένων φορτηγών οι μεταφορές

Για παράνομη εκτέλεση των μεταφορών από ξένα φορτηγά οχήματα έκανε λόγο ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος είτε στο εσωτερικό της χώρας είτε στο εξωτερικό. «Υπάρχει μεγάλη διαρροή εμπορευμάτων με τη χρήση ξένων φορτηγών στο εσωτερικό της χώρας το οποίο είναι παράνομο στο μεγαλύτερο βαθμό. Πρόκειται για αθέμιτο ανταγωνισμό και πρέπει να αντιληφθεί το κράτος ότι, αν σταματήσουμε ως μεταφορείς, θα λιμοκτονήσει η κοινωνία σε οποιαδήποτε χώρα και η κατάσταση θα είναι ανεξέλγκτη. Σε μια εβδομάδα τα πρατήρια δεν θα έχουν καύσιμα και θα αδειάσουν τα ράφια των σούπερ μάρκετ. Είμαστε η πιο αδικημένη επαγγελματική ομάδα στην Ελλάδα. Δυστυχώς, μας οδηγούν σε ενέργειες που δεν μας αρέσουν αλλά δεν έχουμε άλλη επιλογή», εξήγησε με δυσαρέσκεια.

Σημειώνεται ότι το παρών στη συνέλευση έδωσαν οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Οδηγών Πελοποννήσου, Στερεάς και Κεντρικής Ελλάδας, του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, της Πανελλήνιας Ένωσης Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς, των Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων όπως και οι εκπρόσωποι των πολιτικών κομμάτων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.