1 Οκτωβρίου, 2022
Top News Θέμα Χαλκιδικής Χαλκιδική

ΕΚΤΟΣ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ Η ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ….

Καμιά κουβέντα για τους οδικούς άξονες και το τρένο

ΕΚΤΟΣ ΤΑΜΕΙΟΥ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ Η ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ….

Το Υπουργείο Υποδομών να αναλάβει τις ευθύνες του

 

Εκτός σχεδιασμού για μια δέσμη έργων που έχουν να κάνουν με τους οδικούς άξονες βρίσκεται η Χαλκιδική. Άλλωστε όλοι γινόμαστε μάρτυρες κάθε χρόνο του περιβόητου ορφανού χιλιόμετρου της Νέας Ποτίδαιας που θυμίζει γεφύρι της Άρτας. Ας ευχηθούμε του χρόνου να παραδοθεί. Αλλά τι μπορεί να περιμένουμε όταν βλέπουμε ένα χιλιόμετρο να κάνει χρόνια να κατασκευαστεί, ο δρόμος Θεσσαλονίκη Πολυγύρου ακόμη να μην έχει παραδοθεί και γενικά οι υπόλοιποι οδικοί άξονες να βαλτώνουν… Σήμερα όμως που η Ελλάδα σχεδιάζει από την αρχή τις υποδομές της, η Χαλκιδική βρίσκεται στο επίκεντρο; Εκτός από το περιβόητο φράγμα Χαβρία που κάτι γίνεται εκεί, όλα τα άλλα σοβαρά και σημαντικά έργα, παραμένουν στα χαρτιά ή ακόμη χειρότερα ως ιδέες στο μυαλό μας. Η κατασκευή του δρόμου που κούμπωσε από την Νέα Ποτίδαια έως έξω από την Κασσανδρεία είναι σημαντική αλλά παραμένει ένας τυφλός δρόμος καθώς καλύπτει μόνο το μισό πρώτο πόδι. Τα βαριά χαρτιά του τουρισμού μας που είναι το Πευκοχώρι, η Φούρκα η Χανιώτη και γενικότερα οι περιοχές του πρώην Δήμου Παλλήνης, παραμένουν με άθλιο οδικό δίκτυο. Το δεύτερο πόδι πραγματικά είναι βυθισμένο οδικά πριν από 50 χρόνια στην περίοδο της Χούντας όπου τότε έγιναν κάποιοι δρόμοι επί του αειμνήστου διορισμένου Νομάρχη Χρίστου Βυζοβίτη. Όσο για τον Δήμο Αριστοτέλη, εκεί τα πράγματα είναι ακόμη πιο δύσκολα. Ουσιαστικά δεν υπάρχει ένας αξιοπρεπής δρόμος που να συνδέει τις τουριστικές περιοχές του πρώτου και του δεύτερου ποδιού με τις αντίστοιχες περιοχές νότιου κομματιού του Δήμου αυτού. Εκτός από κάποιους καρόδρομους που κάποιος μπορεί να ακολουθήσει με μεγάλο ρίσκο, ουσιαστικά δεν έχει άλλη διέξοδο εκτός από την Αρναία.

Σήμερα ο σχεδιασμός οδικών αξόνων για την περιοχή της Χαλκιδικής που έχει τόσο ανάγκη είναι ανύπαρκτος. Οι συγκοινωνιακές και μεταφορικές υποδομές δεν υφίστανται. Τον τελευταίο καιρό ακούμε για τον σχεδιασμό και την εκπόνηση μελετών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για την χάραξη νέων σιδηροδρομικών συνδέσεων στην Ήπειρο και στην Δυτική Ελλάδα. Μάλλον και εμείς οι ίδιο έχουμε ξεχάσει πως υπάρχει μια μελέτη που χρονολογείτε από το 2007, επί Υπουργίας του Μιχάλη Λιάπη, που προέβλεπε σε πρώτη φάση την δημιουργία προαστιακού σιδηρόδρομου από το Αεροδρόμιο Μακεδονία έως τα Νέα Μουδανιά σε πρώτη φάση. Από τότε έως σήμερα αν κατασκευάζαμε 3 χλμ κάθε χρόνο, σήμερα θα είχαμε τρένο στο νομό μας.  Φυσικά δεν υπάρχουν και οι πολιτικοί αυτοί που θα διεκδικήσουν αυτά τα σημαντικά έργα για την περιοχή μας που θα ανεβάσουν το επίπεδο μας αφενός και αφετέρου θα δώσουν έμφαση και στο εμπορικό κομμάτι. Ας μην ξεχνάμε και το λιμάνι των Νέων Μουδανιών που μπορεί με τα κατάλληλα έργα να αποτελέσει ένα περιφερειακό συμπληρωματικό διαμετακομιστικό κέντρο σε συνάρτηση με το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης όπου θα το συμπληρώσει καταλλήλως μια γραμμή τρένου που θα μεταφέρει τα εμπορεύματα στην ενδοχώρα. Άρα σήμερα η Χαλκιδική ουρλιάζει για τις υποδομές που η πολιτεία της έχει στερήσει διαχρονικά. Ας μην ξεχνάμε πως τα χρήματα που εισπράττει η πολιτεία από τις επιχειρήσεις τις περιοχής είναι πολλαπλάσια από τα χρήματα που αποδίδει ως ανταποδοτικά… 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.