16 Μαΐου, 2021
Top News Χαλκιδική

Η Πασχαλινή αγορά της Χαλκιδικής στον προκρούστη…

Απο την μια η εστίαση που ετοιμάζεται

Από την άλλη η αγωνία για τις διανομαρχιακές μετακινήσεις…

• Εβδομάδα των Παθών αυτή που διανύουμε και το δικό της Γολγοθά ανεβαίνει και η  αγορά της Χαλκιδικής, καθώς ούτε κι αυτή την εορταστική περίοδο θα δει την πολυπόθητη αύξηση τζίρου, που τόσο μεγάλη ανάγκη έχει για να σταθεί όρθια εν μέσω πανδημίας.
Τα κατεβασμένα ρολά πολλών καταστημάτων για μεγάλο χρονικό διάστημα βρίσκουν σήμερα την αγορά σε… συμπληγάδες ή καλύτερα στον προκρούστη, καθώς μπορεί εδώ και λίγες μέρες να έχει επανεκκινήσει το λιανεμπόριο, όμως οι διαμορφωθείσες συνθήκες, δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για έστω μερική ανάκαμψη του τζίρου. Από την μια η απαγόρευση των μετακινήσεων την πασχαλινή περίοδο που δεν θα φέρει επισκέπτες στην περιοχή και από την άλλη η οικονομική στενότητα των πολιτών, έχουν σαν αποτέλεσμα, οι όποιες αγορές γίνουν να περιοριστούν στα απολύτως απαραίτητα, που αφορούν τα βαφτιστήρια, είτε κυρίως το πασχαλινό τραπέζι, που κι αυτό θα είναι σαφώς πιο περιορισμένο λόγω της κατάστασης, σε σχέση με εποχές προ κορωνοϊού!

Ξεκίνησαν οι αγορές…

Την Κυριακή των Βαΐων ανοιχτή ήταν η αγορά σε Νέα Μουδανιά, Πολύγυρο, Αρναία και στις άλλες περιοχές του νομού, με αρκετούς καταναλωτές – βοηθούντος και του καλού καιρού – να βγαίνουν στα μαγαζιά για τα εορταστικά ψώνια. Πολλοί, εξαιτίας και των συνθηκών λόγω πανδημίας, επιλέγουν να κάνουν νωρίτερα τις αγορές τους αποφεύγοντας τον συνωστισμό, καθώς προς το τέλος της Μ. Εβδομάδας… παραδοσιακά γίνεται το αδιαχώρητο για τα τελευταία ψώνια. Τις επόμενες μέρες αναμένεται να υπάρξει αύξηση της κίνησης καθώς μέχρι το Μεγάλο Σάββατο θα έχουν ολοκληρωθεί οι αγορές ενώ οι πολίτες θα έχουν τις τζέπες γεμάτες μιας και καταβληθούν μισθοί συντάξεις και το Δώρο Πάσχα.

Εορταστικό ωράριο…

Εξάλλου ήδη έχει τεθεί σε ισχύ το εορταστικό ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων, το οποίο έχει διαμορφωθεί ως εξής:
Τη Μ. Παρασκευή τα καταστήματα θα είναι ανοιχτά από 1 μ.μ. έως 7 μ.μ., ενώ το Μ. Σάββατο από 9 π.μ. – 3 μ.μ. Από την Τετάρτη, 5 Μαΐου θα επανέλθει το κανονικό ωράριο.
Υπενθυμίζεται ότι για τη μετάβαση στα εμπορικά καταστήματα είναι υποχρεωτική η αποστολή SMS στο 13032. Ο καταναλωτής οφείλει να διατηρεί το μήνυμα που έχει αποστείλει, προκειμένου να αποδεικνύεται η ώρα αποστολής και έγκρισης της μετακίνησής του.

Το πασχαλινό καλάθι…

Στο μεταξύ, αυξημένη ελαφρώς κατά 0,7% είναι η τιμή του τυπικού πασχαλινού καλαθιού στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ φέτος σε σχέση με το 2020, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα του ΙΕΛΚΑ. Συνολικά το μέσο τυπικό καλάθι μη συμπεριλαμβανομένων αμνοεριφίων υπολογίζεται στα 41,70 ευρώ σε σχέση με πέρυσι όταν ήταν 41,40 ευρώ.
Όπως αναφέρεται σχετικά, σημαντικά αυξημένη αναμένεται ότι θα διατηρηθεί η τιμή του αρνιού την Μεγάλη Εβδομάδα. Σύμφωνα με τα στελέχη της αγοράς ένας συνδυασμός παραγόντων πιέζει τις τιμές αυξητικά. Η μειωμένη διάθεση προϊόντων από το Ηνωμένο Βασίλειο λόγω Brexit προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, οδήγησε σε απορρόφηση προϊόντων από την ελληνική αγορά προς το εξωτερικό για το καθολικό Πάσχα (ειδικά Ιταλία και Ισπανία), λόγω και του ότι φέτος «έπεσε» αρκετά νωρίτερα από το ορθόδοξο. Το ότι το ορθόδοξο Πάσχα φέτος «πέφτει» τόσο αργά σημαίνει ότι τα αμνοερίφια βάρους 10-13 κιλών τα οποία ζητούνται κυρίως από τους καταναλωτές είναι λιγότερα (γιατί τέτοια εποχή τα ζώα έχουν μεγαλώσει) και η μειωμένη προσφερόμενη ποσότητα σε αυτό το βάρος πιέζει την τιμή αυξητικά.

Άλλαξαν οι συνήθειες…

Παράλληλα, όπως καταγράφεται στις έρευνες καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας επηρεάζουν και τις αγοραστικές αλλά και τις διατροφικές συνήθειες του κοινού. Συγκεκριμένα:
-Τα οικογενειακά τραπέζια αυτών των ημερών θα είναι μικρότερα. Το 2019, το 67% ή 2 στους 3 καταναλωτές συμμετείχαν σε μεγάλα οικογενειακά τραπέζια άνω των 10 ατόμων. Το ποσοστό αυτό ήταν το 2020 μόλις 3%, ενδεχομένως φέτος να υπάρξει ελαφρώς μεγαλύτερο ποσοστό, αλλά σίγουρα μακριά από το 2019.
– Επίσης το 31% το οποίο επέλεγε να κάνει το πασχαλινό του τραπέζι στον κλάδο της εστίασης ως το 2019, για δεύτερη χρονιά πρακτικά μηδενίζεται λόγω των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας.
– Τέλος παραμένει αυξημένη η τάση Do-It-Yourself (DIY) όσον αφορά τη μαγειρική και τη ζαχαροπλαστική. Δηλαδή οι καταναλωτές επιλέγουν να φτιάξουν μόνοι τους γλυκά και άλλα πασχαλινά είδη σε μεγαλύτερα ποσοστά σε σχέση με το παρελθόν. Χαρακτηριστικά, το ποσοστό που θα φτιάχνει γλυκά στο σπίτι ανεβαίνει από το 51% στο 62%.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *