29 Μαρτίου, 2020
Πολιτική Χαλκιδική

Άρθρο του κ.Γ.Βαγιωνά

Αγαπητοί φίλοι,

Η ζωή μου έχει ως πυξίδα μια φράση: Ο γιατρός της Aνθρωπιάς, ο πολιτικός της Αλήθειας. Έτσι πορεύομαι όλα αυτά τα χρόνια, ασκώντας το λειτούργημα μου, υποστηρίζοντας εκείνους που χρήζουν ιατρικής βοήθειας, εντελώς δωρεάν.

Ως πολιτικός, έχω επιλέξει το δρόμο της Αλήθειας. Μέσω αυτής, κερδίζεται η εμπιστοσύνη, το πολυτιμότερο δώρο που μπορούμε να προσφέρουμε ο ένας στον άλλον. Έχοντας κερδίσει την εμπιστοσύνη σας, υλοποιώ το όραμα μου για τη Χαλκιδική μας.

Όντας κυβερνητικός βουλευτής, από το Μάρτιο του 2004 έως το Σεπτέμβριο του 2009, ολοκλήρωσα έργα μεσοπρόθεσμου χαρακτήρα, απαραίτητα για τη βελτίωση του προφίλ του Νομού, αλλά και του βιοτικού επιπέδου σας:

• Η Μονάδα Τεχνητού Νεφρού λειτούργησε το 2006, ενώ η από οκταετίας επέκταση του νοσοκομείου διπλασίασε τους χώρους νοσηλείας.

• Το Πολυδύναμο Κέντρο Αστικού Τύπου στην Καλλικράτεια εγκαινιάστηκε το 2010 και εξυπηρετεί μερικές χιλιάδες ασθενών πολλών ειδικοτήτων κάθε χρόνο.

• Ολοκληρώθηκαν και λειτουργούν τα Περιφερειακά Ιατρεία Ιερισσού και Συκιάς.

• Έγιναν ανακαινίσεις πολλών σχολείων, εργατικών κατοικιών και μερικά τμήματα οδικού δικτύου.

Παράλληλα, έθεσα τις βάσεις για άλλα μακροπρόθεσμα, μεγαλόπνοα έργα: Αυτά που δεν θα τα χαρούμε εγώ κι εσείς, αλλά οι νέοι μας και οι επόμενες γενιές. Τα Φράγματα Χαβρία και Πετρένια ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία, καθώς θα λύσουν το πρόβλημα της λειψυδρίας στη Χαλκιδική.

Εργάστηκα μεθοδικά από το 2004 και στις 30/7/2007 δόθηκε εντολή εκπόνησης μελέτης για το έργο από το Υπουργείο Υποδομών. Η υπογραφή της Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων ήρθε στις 30/12/2011 από το ΥΠΕΚΑ. Το 2016 αποφασίστηκε η ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, τόσο για το Χαβρία όσο για το Φράγμα Πετρενίων. Αιτία για την απένταξη τους ήταν η έλλειψη της απαραίτητης κρατικής, χρηματικής συμμετοχής.

Ωστόσο, μετά από συνεχείς προσπάθειες μου, στις 19/3/2018 πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς- κυβερνητικούς και αυτοδιοικητικούς- και αποφασίστηκε η υλοποίηση του Χαβρία με ΣΔΙΤ. Τον Αύγουστο του 2018 εξασφαλίστηκαν με ΦΕΚ οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις και ακολούθησε δεύτερη συνάντηση στις 14/12/2018. ‘Οπως αποφασίστηκε, τους πρώτους μήνες του 2019 ορίστηκαν οι τρεις σύμβουλοι του υπουργείου (τεχνικός, οικονομικός, περιβαλλοντικός). Τώρα ετομάζονται τα τεύχη δημοπράτησης.

Όσο για το Φράγμα στα Πετρένια, πρόκειται για μικρότερο έργο, για την υλοποίηση του αρμόδια αρχή είναι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Εκτιμώ πως θα μπει σε τροχιά υλοποίησης φέτος.

Περνώντας στο οδικό δίκτυο, η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με το Άγιο Όρος, ιδιαίτερα μέσω Πολυγύρου και Αρναίας, που εξυπηρετεί την Κεντρική και Βόρεια Χαλκιδική είναι κάκιστη στα περισσότερα κομμάτια. Ο σχεδιασμός για το τμήμα αυτό παραμένει ακόμα και σήμερα στα σπάργανα, κατάσταση που επιβάλλεται ν’αλλάξει.

Από το πλάνο δεν λείπει η σιδηροδρομική σύνδεση του Αεροδρομίου Θεσσαλονίκης με τα Νέα Μουδανιά, αλλά και ο ΝΔ οδικός άξονας Θεσσαλονίκης-Μουδανιών-Κασσάνδρας. Αν και είναι σε σχετικά καλή κατάσταση, επιδέχεται βελτιώσεων.

Πετύχαμε πολλά τα χρόνια που πέρασαν, αλλά μπορούμε να καταφέρουμε περισσότερα, για το «αύριο» του τόπου.

Ζητώ την ψήφο σας, για να πάει η Χαλκιδική μπροστά!

Με εκτίμηση,

Γιώργος Βαγιωνάς

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *