2 Δεκεμβρίου, 2022
Editorial

EDITORIAL

Κατά τα φαινόμενα και αφού μπήκε και ο Οκτώβριος, η τουριστική περίοδος έκλεισε για την Χαλκιδική. Θεωρούμε ότι έκλεισε με  ανάμεικτα συναισθήματα. Ο στόχος για τον περίφημο ποιοτικό τουρισμό πήγε περίπατο. Αντί αυτού για άλλη μια φορά κατέκλεισαν την Χαλκιδική οι Βαλκάνιοι τουρίστες.

Μάλιστα από τους φορείς υπάρχουν γκρίνιες για τους Βαλκάνιους. Μάλιστα η γκρίνια αυτή έφτασε στο σημείο να φτύνουμε εκεί που τρώμε. Η αυθεντική φωνή που μπορεί να εκφράσει τα ζητήματα του τουρισμού είναι οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται εδώ και 30 ολόκληρα χρόνια στον τουρισμό.

Για τους γνωρίζοντες, αυτή την περίφημη στροφή στον ποιοτικό τουρισμό, σαφώς και τους οδηγεί στον κλαυσίγελο.  Όλοι αυτοί που τους αρέσουν οι στροφές, να κάνουν  ενα τουρ στην Καλλιθέα, στην Νέα Προποντίδα, στην Σιθωνία αλλά και στις παραλίες του Δήμου Αριστοτέλη να δουν την πραγματική κατάσταση. Άλλωστε η Χαλκιδική που είναι η έδρα μας,  είναι ένας από τους  πιο τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδος. Τεράστια προβλήματα και από την τοπική αυτοδιοίκηση. Για παράδειγμα στην Καλλιθέα όπου το κεντρικό  συντριβάνι που δεν δούλεψε όλο το καλοκαίρι, λογω του τεράστιου κόστους των 5000 ευρω είναι η εικόνα.  Ίδια η κατάσταση με το στολίδι της Χαλκιδικής, τον ναό του Άμμωνος Διός, την Ακρόπολη της Βορείου Ελλαδος, που ήταν όλη την τουριστική σαιζόν κλειδωμένη, με τους τουρίστες που έρχονται να την επισκεφτούν, να φεύγουν με την απορία το τι κάνει τι κάνει η αρχαιολογία και δεν ανοίγει τους αρχαιολογικούς χώρους;

Παρόμοια είναι η κατάσταση και με τα καταλύματα της Χαλκιδικής. Δωμάτια που έχουν να κάνουν ανακαίνιση από την δεκαετία του 80΄, απουσία μαρίνων στα πιο τουριστικά μέρη της Χαλκιδικής (Πρώτο πόδι, Νέα Προποντίδα). Τα αδέσποτα στους δρόμους κάνουν πάρτι και αυτό είναι ένα θέμα που βαρύνει σαφώς τους Δήμους της περιοχής μας και η εφημερίδα μας πολλές φορές το έχει αναδείξει. Άλλο ένα θέμα υποδομής οι πεζόδρομοι που κατά βάση είναι ανύπαρκτοι, άλλα και όπου υπάρχουν είναι διαλυμένοι και χωρίς συντήρηση καθώς έχουν μα φτιαχτεί την δεκαετία του 80΄και του 90΄. Για τους ποδηλατόδρομους ούτε κουβέντα. Η συγκοινωνία αστική και υπεραστική έχει τα κακά της χάλια. Ο προαστιακός που θα έπρεπε να είναι στόχος όλης της Χαλκιδικής για να οδηγήσει τους τουρίστες από το αεροδρόμιο Μακεδονία στα τουριστικά μέρη της Χαλκιδικής,  δεν διεκδικείται από κανέναν. Μόνο το Θέμα της Χαλκιδικής είχε αναδείξει την μελέτη του πρώην Υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη όπου περιλάμβανε την σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης Ν. Μουδανιών σε πρώτη φάση.

Ο τουρισμός στην Χαλκιδική θυμίζει ένα άδειο μπουκάλι Ντον Περνιόν γεμάτο με ρετσίνα και φυσικά να θέλουμε να το πλασάρουμε ως γνήσιο. Άρα το ζήτημα του ποιοτικού τουρισμού είναι πολύ σοβαρό. Δεν είναι ποιοτικός τουρισμός ο Άγγλος και ο Γερμανός που έρχεται με το λεγόμενο βραχιολάκι, τρώσει τα τέσσερα μια greek Salat και παίρνουν δυο μερίδες στην μέση. Άρα λοιπόν ίσως θα πρέπει να ενισχύσουμε τον βαλκανικό τουρισμό που στηρίζουν την Χαλκιδική όλα αυτά τα χρόνια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.